مدیرکل دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداری یزد از سفر اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در آینده نزدیک به این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۴۲۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳ 12 December 2016
به گزارش تابناک یزد،رقیه کرمانیان در نشست هم اندیشی با مدیران و بانوان توانمند یزد با تاکید بر اهمیت ارتقای جایگاه و حقوق اجتماعی بانوان گفت: سفر اعضای این فراکسیون زمینه موثری برای تبادل نظر و ارایه پیشنهادات تاثیرگذار در راستای بررسی و زمینه سازی تقویت ابعاد گوناگون جایگاه اجتماعی بانوان را فراهم می سازد.
وی ادامه داد: نگاه موثر به زمینه های اشتغال و توجه به توانمندی های بانوان در ابعاد گوناگون می تواند شرایطی را برای ایفای نقش ارزشمند تمام اقشار در جامعه ایجاد کند.
این مسئول اظهار داشت: در استان یزد با توجه به اینکه درصد بالایی از بانوان از تحصیلات دانشگاهی و مهارت های متعدد برخوردارند نیاز به تامین شغل مناسب برای این افراد یکی از موضوع های مهم پیش رو و از دغدغه های مهم حوزه بانوان است.
کرمانیان یادآور شد: بانوان امروز نشان داده اند در کنار سایر نقش هایی که در خانواده دارند می توانند نقش های اجتماعی دیگری را نیز به خوبی عهده دار شوند، از این رو باید مشاغل مناسب با تعریف جایگاههای شغلی متنوع بر مبنای توانمندی های این افراد در نظر گرفته شود.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در پایان سخنان خود گفت: ایجاد شرایط قابل قبول برای پُر کردن اوقات فراغت و امکانات ورزشی، رفاهی و تفریحی ویژه دختران و زنان استان در مسیر افزایش نشاط و پویایی، نیازمند برنامه ریزی، ساماندهی و تعامل و همکاری بین دستگاههای استان است.
کرمانیان افزود: باید زمینه های حضور پُررنگ دختران و زنان در اجتماع به ویژه فعالیت‌های اثرگذار در حوزه های اشتغال و مدیریت آسیب های اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.
در ادامه این نشست اعضای حاضر به بیان دیدگاهها و پیشنهادهای خود در زمینه های گوناگون از جمله اشتغال، اوقات فراغت و به کارگیری توانمندی بانوان در تمامی سطوح جامعه و مبارزه با آسیب های اجتماعی پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار