رییس سازمان برنامه و بودجه استان عنوان کرد:
رییس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان با اشاره به جلسات و مذاکرات انجام شده در سفر به آذربایجان و قزاقستان گفت: امیدواریم این سفر و مذاکرات صورت گرفته به توسعه صادرات استان کمک کند.
کد خبر: ۳۴۲۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱ 11 December 2016
رییس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان با اشاره به جلسات و مذاکرات انجام شده در سفر به آذربایجان و قزاقستان گفت: امیدواریم این سفر و مذاکرات صورت گرفته به توسعه صادرات استان کمک کند.

حسین پیشقدم در خصوص این سفرها اظهار کرد: در سفری که به کشور آذربایجان داشتیم جلساتی با فعالان بخش خصوصی فعال آذربایجان برگزار شد و با وجود آنکه این سفر در برنامه کاری این هیات نبود اما نتایج خوبی به همراه داشت.

وی افزود: در این جلسات و طی دیدارهای انجام شده با ظرفیت های صادرات و وارداتی این کشور آشنا شدیم که انشالله به زودی تفاهم نامه ها و قرادادهای مربوطه امضا خواهد شد.

پیشقدم ادامه داد: در سفر قزاقستان نیز به منظور آشنایی با ظرفیت های این کشور، توسعه صادرات و اقتصادی کردن استان گلستان در حوزه صادرات، جلسات متعددی برگزار و تفاهم نامه هایی نیز بین ایران و قزاقستان به نمایندگی استان گلستان و منگستائو امضا شد که می تواند برای ایران، نکته قابل اتکا برای صادرات باشد.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان اضافه کرد: همچنین نشست هایی در حوزه های گردشگری، ورزش، راه آهن و غیره برگزار شد و تفاهم نامه های خوبی نیز به امضا رسید.

وی با اشاره به بازدید از کارخانه ازت در بندر آکتائو گفت: دو استان می توانند همکاریهای مشترکی در زمینه سوآپ تولیدات این کارخانه شامل کود شیمیایی با همکاری بخش های خصوصی انجام دهند.

به گفته وی، در ضیافت شامی که به میزبانی استاندار منگستائو برگزار شد، مسائل مربوط به بندر خشک، منطقه آزاد در شرف تأسیس اینچه برون و ظرفیت های موجود در دو منطقه آزاد اینچه برون و آکتائو مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که امیدواریم این مذاکرات نتایج خوبی را به همراه داشته باشد و بتوانیم در جهت توسعه صادرات استان اقدام کنیم.

همچنین دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان در تشریح زمینه های همکاری در بخش کشاورزی بین استان گلستان و قزاقستان در این سفر ،گفت: با توجه به نشستهای که با گروه های مختلف کاری با قزاقستان داشتیم ، بحث خرید کود اوره و آمونیاکی بود که در پتروشیمی و کارخانه تولید کننده انجام گرفت و در محل گفتگو هم قرار شد که آخرین قیمت‌های تمام شده ای را که می توانند برای تجار ما در بندر خشک اینچه برون تحویل بدهند، به ما اعلام کنند که ما بتوانیم مقدمات خرید و تامین آن را بوجود بیاوریم .

وی افزود :در بحث همکاری های در رابطه با گلخانه ها بود که قرار شد ما یک گروهی را برای مطالعه بیشتر و چگونگی کار روی گلخانه ها و توسعه آن کار داشته باشیم.

مهاجر ادامه داد : بحث دیگر در رابطه با گردشگری کشاورزی بود که در خصوص کشت فراسرزمینی و خدمات فنی و مشاوره ای مقرر شد که ما در نشستهایی که در آینده در استان داشته باشیم از نظام مهندسی کشاورزی یک گروهی را بصورت تور بفرستیم آنجا و تشریف بیاورند و بررسی کنند و مقدمات کشت فرا سرزمینی را برای سرمایه گذاران و کارشناسان نظام مهندسی کشاورزی که بیش از ۶ هزار نفر داریم فراهم بشود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در پایان تصریح کرد: در نهایت بحث های شیلاتی و بحث تفاهم نامه دو جانبه برای تامین مواد مورد نیاز قزاقستان و موادی که ما می توانیم از آنها بخریم که در آینده قرار شد نشستهای تخصصی تری را داشته باشیم. 

گفتنی است، در سفر استاندار گلستان به آذربایجان و قزاقستان، اعضای اتاق بازرگانی استان و برخی از مدیران استان در حوزه های کشاورری ، راه آهن ، صنعت، شیلات، ورزش و گردشگری، وی را همراهی کردند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار