رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی گفت: 25 هزار نفر در دو دهه اخیر از دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارغ التحصیل شده اند.
کد خبر: ۳۴۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰ 12 May 2015

حسین تاجیک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر این تعداد، بیش از 17 هزار و 500 نفر در حال حاضر در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که افزون بر 60 درصد آنها را پسران تشکیل می دهند.

وی اظهار کرد: همچنین هزار و 500 مدرس در این دانشگاه فرآیند آموزش های علمی کاربردی را انجام می دهند که بخش قابل توجهی از این افراد درجات بالای علمی دارند.

وی اضافه کرد: 25 مرکز علمی کاربردی در استان وجود دارد که از این تعداد 16 مرکز در ارومیه و 9 مرکز در دیگر شهرستان های استان فعالیت می کنند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی گفت: در راستای گسترش فعالیت های آموزشی دانشگاه در شهرستان ها، قصد داریم مراکز جدیدی را راه اندازی کنیم که پرونده این مراکز به تهران ارسال شده و پس از نهایی شدن اعلام می شود.

تاجیک افزود: کیفی سازی و ایجاد مهارت در حوزه آموزش، بررسی رشته ها و نیازهای تحصیلی جدید در استان، نظارت کامل در راستای افزایش کیفیت مراکز علمی کاربردی، زمینه سازی برای ارتقای وضعیت تدریس و حرکت به سمت تجاری سازی ایده ها از جمله برنامه های دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان غربی به شمار می روند.

دانشگاه علمی کاربردی از سال 1373 با رسالت تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز برای بخش های مختلف صنایع، معادن، کشاورزی و خدمات فعالیت خود را در راستای آموزش مهارتی در کشور آغاز کرده است.

ایجاد بستر مناسب برای فعالیت همه جانبه صنعتی، نظامی و دانشگاهی در گسترش اعتلای دانش و پژوهش علمی کاربردی کشور، ارتقای شاخصهای کمی و کیفی آموزشهای کاربردی در جامعه، فراهم سازی زیر بنای مناسب به منظور بکارگیری توان دانش آموختگان دوره های نظری در حل مسائل کاربردی و زمینه سازی زیربنایی مناسب برای ایجاد انتقال تکنولوژی نوین از جمله اهداف فعالیت دانشگاه علمی کاربردی به شمار می رود.

دانشگاه علمی کاربردی در دو نوع آموزشی پودمانی و ترمی به ارائه آموزش در دو مقطع کاردانی و کارشناسی به دانشجویان می پردازد و در برخی از استانهای کشور نیز مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه دایر است.

در حال حاضر، 800 هزار دانشجو در دانشگاه های جامع علمی کاربردی کشور تحصیل می کنند که مهارت آموزی برای آنها در صدر برنامه های دانشگاه قرار دارد.

علاوه بر این تعداد دانشجو، 45 هزار مدرس نیز در دانشگاه های علمی کاربردی کشور فعالیت دارند که 30 درصد اعضای هیات علمی دانشگاههای کشور را تشکیل می دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار