در راستای گسترش فرهنگ آموزش های مهارتی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای گلستان با فرماندار جدید شهرستان آق قلا دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۳۴۲۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰ 11 December 2016
 در راستای گسترش فرهنگ آموزش های مهارتی، مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای گلستان با فرماندار جدید شهرستان آق قلا دیدار و گفتگو کرد.

در این جلسه ضمیر فرماندار شهرستان آق قلا با اشاره به قابلیت ها و پتانسیل آموزش فنی و حرفه ای، گفت: فعالیت در بخش اشتغال، صنعت و دیگر بخش های مختلف که در امر اشتغال تأثیر گذار هستند نیازمند این است که ابتدا از طریق آموزش های مهارتی توانمند بشوند تا موثرتر باشند و امروزه نقش مهارت ها در زندگی بسیار مهم می باشد.

وی در ادامه  با اشاره به همکاری و هم افزایی دستگاهها گفت: نگاه ما در فرمانداری آق قلا رویکردی تعامل گرایانه است و مسلما دستگاهها با همکاری  و تعامل با یکدیگر می توانند هم افزایی و تاثیر گذاری بیشتری در توسعه منطقه داشته باشند.

ضمیر در ادامه بر گسترش اشتغال خانگی و آموزش های مهارتی برای بانوان تأکید و خاطرنشان کرد: آموزش های مهارتی برای توانمند نمودن این بانوان بسیار مهم است و فنی و حرفه ای در کنار سایر دستگاههای حمایتی می توانندعلاوه بر ایجاد اشتغال، سطح آسیب های اجتماعی را برای این اقشار کاهش دهند.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای گلستان هم در این دیدار به استعداد این شهر در امر آموزش های مهارتی اشاره و گفت: با توجه به وجود شهرک صنعتی در شهرستان آق قلا  ضرورت آموزش های مهارتی در این شهر کاملا مشهود است.

وی با اشاره به مرکز ارتقاء مهارت شهدای غواص واقع در شهرک صنعتی افزود:وجود این مرکز در راستای ارتقاء سطح مهارتی شاغلین در صنایع بوده و تمام هدف ما این است که با نیازسنجی مناسب بتوانیم در مسیر ارتقاء کیفیت صنایع در سطح شهرستان و استان قدم بر داریم.
 
تیرانداز با اشاره به چالش های موجود در خصوص حضور شهروندان آق قلا در مرکز ارتقاء مهارت گفت: در راستای سهولت دسترسی شهروندان آق قلا ، این اداره کل آمادگی دارد در صورت فراهم شدن فضای مناسبی در سطح شهرستان امکانات کارگاهی مناسبی را فراهم نماید.

تیرانداز در خصوص گسترش مشاغل خانگی افزود: باید بر توانمندیها و پتانسیل در حوزه بانوان این شهر نگاه ویژه ای شود و این اداره کل گسترش آموزش ها برای بانوان و همچنین تأکید بر مشاغل خانگی را برای بانوان در نظر دارد و برنامه ریزی ها صورت گرفته است که آموزش ها طبق نیازسنجی های صورت گرفته اجرایی می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار