رئیس سازمان بهزیستی گفت: بیش از ۱۲ هزار نفر از خانواده‌های با بیش از ۲ معلول متقاضی دریافت مسکن هستند که در حال حاضر ۴۶ هزار مسکن برای معلولان در سطح کشور در حال ساخت است.
کد خبر: ۳۴۱۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴ 11 December 2016
به گزارش تابناك رضوي، انوشیروان محسنی بندپی در نشست شورای اداری شهرستان سبزوار اظهار داشت: برای ساخت مسکن معلولان سازمان بهزیستی 10 میلیون تومان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 15 میلیون تومان و خیرین مسکن ساز نیز پنج میلیون تومان کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه این تسهیلات در برنامه ششم توسعه برای خانوارهای با بیش از 2 معلول 20 میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند تصریح کرد: بیش از 12 هزار نفر از خانواده‌های با بیش از 2 معلول  متقاضی دریافت مسکن هستند که در حال حاضر 46 هزار مسکن برای معلولان در سطح کشور در حال ساخت است.

رئیس سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت نیز واحدهای مسکونی دارای 90 درصد پیشرفت فیزیکی ویژه معلولان را تکمیل می‌کند.

وی با اشاره به اجباری شدن انجام مشاوره‌های ژنتیک پیش از ازدواج در کشور خاطرنشان کرد: در همین راستا سه هزار و 600 پزشک آموزش دیده در مراکز ژنتیک در کشور فعالیت می‌کنند.

محسنی بندپی عنوان کرد: سالانه بیش از 25 هزار کودک معلول در کشور متولد می‌شوند که با اجرای طرح مشاوره‌های ژنتیک، آموزش‌های پیش از ازدواج، مهارت‌ها و سبک صحیح زندگی به زوج‌های جوان می‌توان این میزان را کاهش داد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت:  بیش از پنج هزار تیم اجتماع محور در پنج هزار محله‌ای که قدرت ریسک در مصرف مواد مخدر در آنها زیاد است مستقر شده‌اند تا با اطلاع رسانی و افزایش دانش و آگاهی، خانواده‌ها را از خطرات سوء مصرف مواد مخدر مطلع کنند.

محسنی بندپی افزود: مصرف مواد مخدر و افزایش تعداد معتادان از مهمترین دلایل افزایش جرائم و تعداد زندانیان در جامعه است.

وی ادامه داد: با همکاری قوه قضائیه سامانه کاهش طلاق در کشور ابداع شد که زوج‌های جوان قبل از هرگونه اقدامی برای از این طریق این سامانه به مشاوران سازمان بهزیستی معرفی می‌شوند.

محسنی بندپی ادامه داد: یکی از برنامه‌های سازمان بهزیستی توانمندسازی اقشار تحت پوشش است که در این زمینه دولت درصدد اجرای نظام رفاهی چند لایه در جامعه است که براساس آن قشرهای جامعه از یکی از لایه‌های حمایتی و رفاهی بهره مند می‌شوند.

منبع: تسنيم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار