مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، از وجود بیش از 70 هزار فعال در حوزه صنایع دستی استان خبر داد.
کد خبر: ۳۴۱۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳ 10 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، جلیل بالایی روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان کرمانشاه اظهار کرد: این دیار از گذشته های دور به سبب موقعیت جغرافیایی خاص و توانمندی و علاقه مردمانش مهد صنایع دستی بوده است.
وی افزود: قالی، گلیم، جاجیم، شال، دستکش، گیوه، قلمزنی، حکاکی، نقره و ریخته گری، طلاکاری، تسبیح سازی، حجاری، نمد مالی، چرم سازی، نساجی و چاقوسازی از جمله صنایع دستی استان کرمانشاه به حساب می آید.
بالایی افزود: هنرمندان صنایع دستی استان که بالغ بر 70 هزار نفر می شوند در 250 رشته از جمله گلیم، گیوه، معرق، منبت، لباس های محلی و سراجی سنتی بیشترین فعالیت را دارند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه همچنین به سوغاتی های عمده و متنوع استان اشاره و اظهار کرد: روغن کرمانشاهی، نان برنجی، کاک، نان خرمایی، عسل شاهو، رب انار پاوه و انجیر ریجاب از جمله سوغاتی های خوراکی هستند.
وی به سوغاتی های صنایع دستی استان نیز اشاره و اظهار کرد: گلیم، گیوه، جاجیم، کلاه پشمی و انواع آلات موسیقی نیز از جمله این سوغاتی ها محسوب می شود.
بالایی در پایان از ایجاد یک منطقه گردشگری در حد فاصل اسلام آبادغرب به قصرشیرین خبر داد و گفت: مطالعات کار در حال انجام است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار