فرماندار همدان با تاکید بر مدیریت بحران آب از پرداخت ۸۵درصد هزینه سیستم آبیاری تحت فشار به کشاورزان همدانی خبر داد.
کد خبر: ۳۴۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵ 12 May 2015
فرماندار همدان با اشاره به اینکه ۸۵ درصد از هزینه اجرای سیستم آبیاری تحت فشار به کشاورزان پرداخت می‌شود، گفت: میزان مصرف آب در همدان بالا است که در این زمینه باید فرهنگ استفاده صحیح از منابع آبی در همدان نهادینه شود.

به گزارش تسنیم ، علی تعالی در آیین کلنگ‌زنی خط انتقال فاضلاب شهر جورقان با اشاره به اینکه باید بحران آب در همدان را جدی گرفت، اظهار داشت: مدیریت بحران آب در همدان نیازمند همکاری و ورود جدی مردم است در غیر این صورت نمی‎توان مشکل قطعی آب را رفع کرد.

وی با بیان اینکه دولت و مدیران همدان در راستای مدیریت فاضلاب استان همدان تلاش‌های جدی داشته‌اند، افزود: متاسفانه شاهد هستیم که فاضلاب شهر همدان در مزارع سبزیجات رها شده و این مسئله نگران‌کننده است.

تعالی با اشاره به اینکه باید به جورقان در ارائه خدمات بیشتر از گذشته تلاش کنیم، تصریح کرد: هنوز نتوانستیم در حد و جایگاه مردم جورقان خدمت‌رسانی کنیم ولی با ورود دولت گام‌های جدی برای ارائه خدمات به این شهر برداشته شده است.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت تامین و مصرف آب از اهمیت بالایی در کشور و استان همدان برخوردار است، عنوان کرد: در شرایط اقلیمی اسف باری قرار داریم که سبب کاهش بارندگی در استان همدان شده است.

فرماندار همدان با تصریح بر اینکه دولت در زمینه مدیریت مصرف آب تلاش جدی داشته است، بیان کرد: بیشترین منابع آب همدان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و باید با برنامه‌ریزی درست راندمان آب در این بخش را افزایش دهیم.

تعالی با اشاره به اینکه اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی استان همدان اظهار داشت: دولت در این زمینه تسهیلات مناسبی به کشاورزان ارائه داده و 85 درصد از هزینه اجرای سیستم آبیاری تحت فشار را در قالب تسهیلات پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری فاضلاب شهری و روستایی یکی از اولویت‌های اصلی در شهر همدان محسوب می‌شود، گفت: گام‌های مثبت و جدی در این زمینه برداشته شده ولی هنوز کافی نبوده و باید بیشتر به این مهم پرداخت.

فرماندار همدان درباره فرهنگ‌سازی در زمینه رعایت الگوی مصرف آب نیز گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در فرهنگ‌سازی دارند و خوشبختانه منصفانه اقدامات دولت را نقد و بازتاب می‌کنند.

امام جمعه شهر جورقان نیز در این مراسم با اعلام اینکه سطح آب‌های زیرزمینی در شهر همدان افت داشته و مشکل‌ساز شده است، تصریح کرد: متاسفانه فرهنگ استفاده درست از منابع آبی در همدان نهادینه نشده و شاهد افزایش مصرف آب در همدان هستیم.

حجت اسلام والمسلمین محمد تقی بهرامی اظهار داشت: امروز صرفه‌جویی مسئله‌ای است که باید از سوی تمامی مردم عملی شود ولی شاهد هستیم که رعایت الگوی مصرف در حد شعار باقی مانده است.



منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار