کد خبر: ۳۳۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹ 11 May 2015
مدیریت جهاد کشاورزی فریدونکنار از قلع‎وقمع بنای غیرمجاز در روستای کوچک بیشه‎محله در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حسن رزاقی ظهر امروز در نشست کارگروه کشاورزی فریدونکنار، گفت: یک واحد کارگاه بلوک‎زنی به‎دلیل تغییرکاربری غیرمجاز زمین زراعی واقع در روستای کوچک بیشه‎محله این شهرستان قلع‎وقمع شده است.

وی افزود: حسب وظایف ذاتی و قانونی جهاد کشاورزی فریدونکنار مبنی بر حفاظت و صیانت از زمین‎های زراعی، این واحد کارگاه بلوک‌زنی به مساحت یک‌هزار مترمربع واقع در روستای کوچک بیشه‌محله با حکم قطعی موضوع مواد 3 و 10 قانون حفظ کاربری زمین‌های زراعی و باغ‌ها، به‎دلیل تغییر کاربری غیرمجاز با حضور عوامل نظارتی و اجرایی این مدیریت قلع‎وقمع شد.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار از برگزاری دوره آموزشی پرورش سبزی و صیفی در شهرستان خبر و ادامه داد: یک دوره مهارتی پرورش سبزی و صیفی با حضور 23 نفر از زنان روستایی در روستای سوته از توابع دهستان با رویکرد شهرستانی برگزار شد.

این مسئول تصریح کرد: جهاد کشاورزی فریدونکنار در راستای ارتقای سطح دانش و آگاهی زنان سبزی کار روستای سوته از توابع دهستان با رویکرد و آشنایی با یافته‌های علمی و تحقیقاتی این دوره را برگزار کرده است.

به گفته رزاقی این دوره آموزشی مهارتی به مدت چهار روز با حضور 23 نفر از زنان این روستاها به‌صورت تئوری و عملی برگزار شده است.

وی بیان کرد: در این دوره مهندس دهزاد مسئول تولیدات گیاهی شهرستان درباره اصول پرورش سبزی و صیفی، آشنایی با آفات و بیماری‌های شایع منطقه و روش‌های پیشگیری و مبارزه با آنان، روش‌های مبارزه غیرشیمیایی، روش‌های افزایش عملکرد و کاهش ضایعات و افزایش درآمد آموزش‌های لازم را ارائه کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار با تأکید بر اینکه در پایان ضمن برگزاری آزمون، برای فراگیران گواهی نامه پایان دوره صادر شده است، خاطرنشان کرد: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار در سال 93 مبلغ 11 میلیارد و 350 میلیون ریال به شرکت‌های مکانیزاسیون پرداخت تسهیلات کرده است.

رزاقی اظهار کرد: جهاد کشاورزی فریدونکنار در راستای توسعه مکانیزاسیون و تجهیز شرکت‌های مکانیزه شهرستان، این تسهیلات از محل خط اعتباری مکانیزاسیون به شرکت‌های فعال و اشخاص حقیقی پرداخت شده است.

وی درباره سطح نشاکاری شده برنج در فریدونکنار، بیان کرد: جهاد کشاورزی شهرستان که تاکنون در حدود 90 درصد از زمین‎های شالیزاری این شهرستان تحت عملیات نشاکاری قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار گفت: شالیکاران و کشاورزان این شهرستان تاکنون 90 درصد از اراضی شالیزاری این شهرستان که معادل پنج هزار و 580 هکتار است را نشاکاری کردند که 100 درصد این زمین‎ها به کشت ارقام کیفی و محلی اختصاص یافته است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار