همزمان با سراسر کشور مانور ایمنی و زلزله روز شنبه در مدارس شهرستان روانسر برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۸۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲ 05 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، در این مانور که به صورت نمادین و با شرکت نیروهای امدادی و دانش آموزان در مدرسه شهید رجایی روانسر برگزار شد، دانش آموزان با روش های امداد و نجات، حمل مصدوم، اطفای حریق، خروج اضطراری، پناه گیری و چگونگی مقابله با کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از زلزله آشنا شدند.
این مانور با حضور ادارات و نیروهای امدادی فوریت های پزشکی، آتش نشانی، جمعیت هلال احمر و همکاری اداره آموزش و پرورش روانسر برگزار شد.
امان اله فرجی مدیر آموزش و پرورش شهرستان روانسر در جمع دانش آموزان این مدرسه گفت: اجرای مانورهای آموزشی در مدارس به منظور آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با پدیده های طبیعی است و با آموزش به دانش آموزان به عنوان پیام رسانان فرهنگی، خانواده ها و سایر اقشار جامعه با راه های مقابله با زلزله آشنا می شوند.
رییس جمعیت هلال احمر روانسر نیز در حاشیه این مانور گفت: این مانور با هدف ارتقای سطح آمادگی دانش آموزان در زمان بروز حادثه و کاهش آسیب های ناشی از وقوع زلزله صورت گرفت. 
ادریس مرادی با اشاره به حادثه خیز بودن کشور ایران، برگزاری مانورهای ایمنی و زلزله را موجب آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با حوادث طبیعی دانست و افزود: این گونه تمرینات موجب آمادگی و هماهنگی و انسجام بیشتر دستگاه های امدادرسان در مقابل حوادث احتمالی خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار