مدیرعامل شرکت آبفای قم خبر داد
مدیرعامل شرکت آبفای قم از کاهش واگذاری اشتراک جدید آب و فاضلاب در قم خبر داد و گفت: به سب مشکلات مادی، مردم توان خرید انشعاب فاضلاب را ندارند و استقبال از این شبکه بسیار کم است.
کد خبر: ۳۳۸۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷ 05 December 2016
به گزارش تابناک قم، مدیرکل شرکت آب و فاضلاب قم که مهمان دویست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر قم بود، به کاهش توان مالی مردم اذعان کرد و گفت: به سبب کاهش توان مالی، در شبکه فاضلاب قم ظرفیت خالی وجود دارد.

صادق پور خاطرنشان کرد: پروژه فاضلاب قم با سرمایه گذاری بانک توسعه اسلامی ایجاد شده است اما این شبکه اکنون در برخی نقاط تا 20 درصد ظرفیت خالی دارد. 

وی افزود: در پیک مصرف 4650 لیتر بر ثانیه در تابستان مصرف شد و حداقل نیز 2 هزار لیتر بر ثانیه در قم مصرف می شود.

مدیر عامل شرکت آبفای قم با اشاره به تامین 80 درصد آب قم از سد کوچری، اظهار داشت: اگر تصفیه خانه 6 هزار لیتر بر ثانیه تکمیل شود، 100 درصد آب قم از سد کوچری تامین خواهد شد و آب قم به سطح بسیار مطلوبی می رسد و EC آن به حدود 350 می رسد.

وی از مصرف 1200 متر مکعب در شبانه روز در شبکه آب شیرین قم خبر داد و گفت: نزدیک به 300 هزار مشترک آب در قم داریم که 1 میلیون و 200 هزار ساکن قم را پوشش داده اند.

صادق پور از 300 هزار مکعب مخزن در قم خبر داد و خاطرنشان کرد: شبکه ما فرسوده است و حدود 20 درصد آب هدر می رود و انتظار داریم که با تلاش بیشتر، این مقدار را کاهش دهیم.

ارائه اشتراک جدید آب و فاضلاب در قم رو به کاهش است

وی افزود: نیمه اول سال 95 کمتر از 5000 انشعاب واگذار شده است و در زمینه فاضلاب این میزان بسیار کمتر است که این به سبب فشار اقتصادی موجود روی مردم و کاهش قدرت مالی آنها است.

مدیرعامل آبفای قم تصریح کرد: خطوط اصلی تصفیه خانه اصلی فاضلاب قم اجرا شده است و 100 کیلومتر شبکه فرعی داخل شهر نیز به اتمام رسیده است. از این شبکه امکان واگذاری 18 هزار انشعاب وجود داشته است که مقدار کمی واگذار شده است.

وی از انجام فاز بعدی شبکه فرعی به میزان 100 کیلومتر خبر داد و گفت: با اتمام این 100 کیلومتر، بیش از 50 درصد شهر قم تحت پوشش قرار می گیرد. 

تبصره 3 حلال اجرای مشکلات اجرای فاضلاب و توسعه آب قم است

صادق پور با درخواست استمداد از شورای شهر، اظهار داشت: ما نمی توانیم به منابع مالی دولتی اتکا کنیم و تا این لحظه یک ریال از اعتبارات دولتی تخصیص نیافته است.

وی افزود: از شورای شهر می خواهم تا شرکت آبفا را در اجرای شبکه فاضلاب و توسعه آب قم یاری کند و در این زمینه پیشنهاداتی نیز ارائه کرده ایم.

منبع: قم نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار