رئیس اداره ساماندهی معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۰ از تغییر شغل ۱۲۰۰ واحد صنفی از وضعیت زرد (آلاینده و مزاحم) به وضعیت سبز (غیرآلاینده) خبر داد.
کد خبر: ۳۳۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷ 11 May 2015
به گزارش فارس، بیژن صالحی رییس اداره ساماندهی منطقه ضمن اعلام این خبر با بیان این که در بحث بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ها وضعیت منطقه به لحاظ رتبه بندی از نظر آلایندگی، در بین مناطق 22 گانه تهران، وضعیت زرد و دارای آلایندگی متوسط است گفت: بیشترین مزاحمت های صنفی در منطقه مربوط به واحدهای خدمات خودرویی، میوه فروشی و نمایشگاه های اتومبیل است که توسط کارشناسان اداره ساماندهی به طور مستمر مورد کنترل و بازبینی قرار می گیرد.

وی با اشاره به رسیدگی وضعیت ظاهری کیوسک های سطح منطقه یادآور شد: این منطقه دارای 55کیوسک مطبوعاتی و 2کیوسک عرضه گل می باشد و اقدامات لازم به منظور ساماندهی کیوسک ها (شست و شو، رنگ آمیزی، حذف زوائد، رفع سد معبر و ...) به طور کامل انجام می شود همچنین با توجه به دستورالعمل اخیر شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران کنترل مواد دخانی با صدور اخطاریه در اولویت کاری مربوط به ساماندهی کیوسک ها در سال 94 قرار دارد.

رییس اداره ساماندهی منطقه یادآور شد: منطقه 10 به لحاظ کنترل و مبارزه با جانوران مضر شهری (موش) در بین مناطق 22 گانه تهران با توجه به شرایط خاص و بافت فرسوده دارای آلودگی شدید (تیپ 3) می باشد و در همین راستا این منطقه در قالب 12 زون عملیاتی بطور مستمر با استفاد از روش های مکانیکی، فیزیکی، شیمیایی و همچنین ترویج آموزش شهروندی به کنترل و مبارزه با جمعیت موش اقدام می نماید.

صالحی افزود: به منظور ساماندهی دستفروشان سطح محدوده در سال 93 پنج روز بازار دایر شد و در همین راستا پیگیری در جهت راه اندازی مجدد بازارها در سال 94 و اخذ مجوز لازم از سوی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در برنامه کاری قرار دارد.

وی افزود: تعداد 7 بازار میوه و تره بار جهت خدمات رسانی به شهروندان در حال فعالیت می باشند که اداره ساماندهی به عنوان رابط منطقه و سازمان میادین اقدام به همکاری و مساعدت در خصوص تجهیز بازارهای مذکور با همکاری سایر ادارات از قبیل (نیمکت، مخازن پسماند، رنگ آمیزی، آسفالت و توسعه فضای سبز و...) نموده است.

به گفته وی، در راستای همکاری با سازمان آتش نشانی ظرف مدت سال گذشته و سال جاری تعداد 670 واحد صنفی ناایمن شناسایی و اخطار لازم صادر شده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار