مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: زائرسرای 9 طبقه در کنار امامزاده ابوالقاسم سرعین احداث و عملیاتی می‌شود.
کد خبر: ۳۳۶۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳ 30 November 2016

به گزارش تابناک اردبیل، حجت‌الاسلام ‌اکبر قیامی در همایش یاوران وقف در امامزاده سید صدرالدین اردبیل اظهار کرد: با احداث این مجموعه در شهر گردشگری سرعین امکان و فرصت خوبی فراهم می‌آید تا خدماتی به مسافران و گردشگران به ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر و کم توان معیشتی در قالب این زائرسرا ارائه شود.

وی از وقف به عنوان عنصر تقویت اقتصاد جامعه با بهره‌وری بیشتر و توان مضاعف در ارائه خدمات کیفی‌تر یاد کرد و گفت: ما در حال احداث یک مجتمع تجاری به تعداد 150 واحد در استان هستیم که امیدواریم این مجموعه تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان به اجرای طرح‌های بهسازی و توسعه بقاع متبرکه و امامزاده‌ها اشاره کرد و افزود: هدف نهایی این است تا این مکان‌های معنوی و مناسب به قطب فرهنگی تبدیل شود.

قیامی از عملیات بهسازی و مرمت 17 امامزاده در اردبیل خبر داد و تصریح کرد: این امامزاده‌ها و بقاع متبرکه محل رجوع و حضور مردم برای برگزاری برنامه‌های مختلف هستند.

وی سنددار شدن 100 مورد از موقوفات استان، خلع ید متجاوزان به حریم موقوفات، کسب 15 رأی در این زمینه و همچنین تثبیت موقوفات و صیانت از 870 مورد از موقوفات را در قالب اسناد رسمی دولتی یادآور شد و بیان کرد: ما از واقفان به عنوان حامیان این جهاد مقدس یاد کرده و از آنها تجلیل می‌کنیم.

قیامی از وقف به عنوان صدقه جاریه و ماندگار و عنصر رفع آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی یاد کرد و ادامه داد: با مدیریت درست در این عرصه می‌توان بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌ها را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها بزرگترین یاریگر ما در ترویج و توسعه امر وقف در جامعه هستند، اضافه کرد: هر چقدر این سنت حسنه نبی مکرم اسلام (ص) ترویج و توسعه پیدا کند، ما به همان میزان می‌توانیم شایستگی‌های جامعه دینی و اعتقادی خودمان را تقویت و توسعه بدهیم.

در این مراسم مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل نیز با بیان اینکه رسانه‌ها در ترویج سنت حسنه و کارکرد صحیح این موضوع نقش تأثیرگذار و پیشتازی را دارند، اظهار کرد: این گفتمان‌سازی از طریق رسانه‌ها به تقویت فرهنگ وقف منجر می‌شود.

عبدالله مددی تصریح کرد: ترویج فرهنگ وقف در بین مردم، کاهش آسیب‌ها و تقویت مودت و محبت را در جامعه بیش از گذشته زمینه‌ساز می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
اگرشما واقعا بفکرمردم وفقرا هستیدبجای احداث هتل درسرعین تشریف بیاورید زمین اهدایی مرحوم باتمانقلنج برای ساخت بیمارستان را احیا کنید سالیان سال است دراینخصوص کوتاهی شده است
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
ان وقت برای زیارت چه کسی به سرعین مشرف می شوند؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار