مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به برگزاری سه‌شنبه‌های بدون خودرو در این شهر گفت: امروز یکی از پرشورترین برنامه‌ها با حضور گسترده مردم، ادارات و هیأت‌های ورزشی رقم خورد.
کد خبر: ۳۳۶۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷ 29 November 2016
تابناک فارس به نقل از شهر فردا:محمد فرخ زاده اظهار داشت: شیراز یکی از معدود کلان‌شهرهای کشور است که وضعیت خوب و پاک هوا را دارد و البته به سبب بحران خشکسالی و انبوه‌سازی‌ها لطماتی به باغات قصردشت به‌عنوان ریه‌های شهر وارد شده و با روند افزایش استفاده از خودروها به سمت آلودگی سایر کلان‌شهرها پیش خواهیم رفت که در همین راستا برگزاری سه‌شنبه‌های بدون خودرو یکی از بزرگ‌ترین گام‌های عملی برای ممانعت از بروز این رخداد است.

وی افزود: در این راستا باید هر چه بیشتر به سمت ترویج حمل‌ونقل پاک، فعال و عمومی برویم تا آلودگی زیست‌محیطی کاهش و به وضعیت سایر کلان‌شهرها دچار نشویم تا کودکان و سالمندان شهر ما در معرض خطرات جدی قرارگرفته با تعطیلات متعدد هزینه‌های سرسام‌آور اقتصادی و بهداشت و درمان نیاز شود.

این مدیر شهری خاطرنشان کرد: سه‌شنبه‌های بدون خودرو برنامه‌ای در راستای این امر است که فرهنگ دوچرخه‌سواری به چند منظور ترویج شود نخست این‌که تعداد خودروها را به حداقل برسانیم و شاهد حذف خودروهای تک‌سرنشین باشیم و همچنین شهروندان را ترغیب کنیم که مسافرت‌های درون‌شهری کوتاه خود را با دوچرخه انجام دهند.

وی بیان کرد: یک خودرو معادل چند دوچرخه فضا اشغال می‌کند درحالی‌که دوچرخه احداث مکان پارک نیاز ندارد و با ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری آلودگی‌های محیطی به حداقل رسیده، پاکیزگی هوای شیراز به‌عنوان یکی از شاخصه‌های این شهر و سلامت شهروندان آن محقق می‌شود.

فرخزاده با بیان این‌که حضور مردم در این برنامه باعث شکل‌گیری مطالبه عمومی می‌شود، گفت: وقتی مدیران شهری شاهد حضور و استقبال مردم از دوچرخه‌سواری باشند بالطبع زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری را ایجاد و تکمیل می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: مشارکت مجموعه‌های مختلف دولتی، غیردولتی و مردم‌نهاد و عمومی در کنار هم باعث می‌شود این فرهنگ ترویج شود و در اذهان عمومی نوعی فرهنگ‌سازی انجام‌شده و آموزش پدران و مادران در کسوت کارمندان دستگاه‌های مختلف از این طریق به خانواده‌ها و فرزندان نیز انتقال یابد.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز یادآور شد: در این برنامه هر هفته سه‌شنبه با یک مجموعه هماهنگ می‌شود که امروز به مناسبت روز نیروی دریایی برنامه سه‌شنبه‌های پاک در شیراز با مشارکت نیروی دریایی برگزار شد که از سیرجان تا شیراز رکاب زدند و به ما پیوستند تا ضمن تجلیل و پاسداشت بزرگ‌مردان نیروی دریایی، تقدیری از خانواده معظم و معزز شهدای نیروی دریایی انجام‌ شده باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار