رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۵ شیراز از ارائه خدمات رایگان درمانی به مردم در ایام دهه وقف خبر داد.
کد خبر: ۳۳۵۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷ 27 November 2016
تابناک فارس به نقل از ایکنا: محمد تقی حقیقت، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۵ شیراز امروز، ۷ آذرماه گفت: به‌مناسبت فرا رسیدن ایام دهه وقف، خدمات درمانی رایگان بینایی‌سنجی و چشم پزشکی از ۷ لغایت ۱۶ آذر ماه سال جاری به عموم مردم ارائه می‌شود.

وی اظهار كرد: این خدمات درمانی شامل ویزیت رایگان چشم پزشکی و بینایی سنجی در درمانگاه موقوفه مرحمت پناه پوستچی و مرکز آموزشی درمانی موقوفه مرحمت پناه خلیلی ارائه خواهد شد.

حقیقت در ادامه در تشریح نیات واقف این موقوفه گفت: مرحوم میرزا عنایت‌الله پوستچی چندی قبل از فوت خود اقدام به وقف بخشی از اموال خود در جهت یاری رساندن به همنوعان خود كرد که هر ساله همزمان با هفته وقف در راستای اجرای نیات واقفین خدمات رایگان بینایی‌سنجی به مردم ارائه می‌شود.

حقیقت با بیان اینکه تعداد موقوفات درمانی در شهرستان شیراز زیاد است، افزود: این خدمات از محل موقوفات درمانی مرحوم عنایت‌الله پوستچی و حاج محمد خلیل خلیلی شیرازی به‌مناسبت هفته وقف به عموم مردم ارائه می‌شود که مردم می‌توانند با مراجعه به این مراکز از خدمات رایگان موجود بهره‌مند شوند.

وی اظهار كرد: قریب به یک‌هزار نفر در سال گذشته از محل موقوفات درمانگاه مرحوم پوستچی خدمات رایگان در قالب عینک بهره‌مند شدند.

حقیقت گفت:‌ مرحوم عنایت‌الله پوستچی به منظور تأمین مالی بیمارستان اقدام به خرید سه دانگ از بخش اکبر آباد قرآن كرد که طی وقفنامه املاک فوق را وقف بر بیمارستان چشم پزشکی كردند.

وی ادامه داد: علاوه بر این‌ها خدمات رایگان بینایی‌سنجی نیز در مرکز آموزشی درمانی موقوفه مرحمت پناه خلیلی شیراز توسط واقف گرانقدر محمد خلیل خلیلی احداث و موقوفاتی برای آن ایجاد می‌شود و بعدها فرزند خلف وی ابراهیم خلیلی اراضی سلطان آباد شیراز را وقف بیمارستان موقوفه پدر می‌کند و پدر نیز رقباتی را در تهران وقف همین بیمارستان می کند.
حقیقت در پایان ادامه داد: مرحوم خلیلی یکی از تجار آن زمان در هند بوده است و وقتی نمی‌تواند سرمایه‌اش را برای امور خیریه و ساخت بیمارستان به ایران منتقل کند وزیر مالیه وقت هند را به ایران دعوت می‌کند و پس از آن با همکاری او سرمایه‌اش را به ایران منتقل و بیمارستان موقوفه چشم پزشکی و گوش و حلق و بینی خلیلی را احداث می‌كند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار