تابناک / رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت از برگزاری نخستین سوگواره تئاتر«صحنه» با محوریت عاشورا در رشت خبر داد.
کد خبر: ۳۳۴۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴ 26 November 2016
تابناک / رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت از برگزاری نخستین سوگواره تئاتر«صحنه» با محوریت عاشورا در رشت خبر داد.

محمد حسن پور، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت با اشاره به برگزاری نخستین سوگواره صحنه در رشت به خبرنگار شبستان از رشت گفت: نخستین سوگواره تئاتر تحت عنوان«صحنه» با محوریت عاشورا، ماجراهای تاریخی کربلا، گروه های تعزیه و سایر متون مذهبی – عاشورایی از چهارم آذر در رشت آغاز شد.
 
وی با بیان اینکه عزاداری های ماه محرم و تعزیه از دوران آل بویه در گیلان به وجود آمده است اظهار کرد: گیلان مأمن و پناهگاه علویان و اهل بیت(علیهم السلام) بوده و امامزادگان بسیاری در این استان وجود دارد که نشانه طرفداری گیلانیان از علویان است.
 
حسن پور  پاسداشت کربلا، معرفی و تقویت جوانان مستعد در عرصه تئاتر مذهبی و ایجاد متون های نمایش مذهبی را از اهداف این جشنواره ذکر کرد و افزود:12 متن از 16 متن ارسالی به دبیرخانه جشنواره مورد پذیرش قرار گرفت که با رای هیئت داوران 6 نمایش به بخش مسابقه سوگواره راه یافتند.
 
وی با تصریح اینکه این سوگواره به همت آموزشگاه هنرهای نمایشی صحنه در مجتمع خاتم الانبیاء(صلی الله علیه و آله) رشت برگزار می شود، اذعان کرد: یک نمایش نیز به بخش جنبی سوگواره راه یافت.
 
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت به آثار راه یافته به بخش مسابقه اشاره و بیان کرد: «آوای باد » به کارگردانی علی بدر طالعی، «هنگامه ای که آسمان شکافت» به کارگردانی علی میرزاد و افشین سپاسگزار،«تیرهای شرمنده» به کارگردانی مژده رفعت، « نذر امامزاده» به نویسندگی و کارگردانی رضا ارچین از جمله آثار اجرایی در بخش مسابقه هستند.
 
وی تصریح کرد: « دلی که دنیا را لرزاند» به نویسندگی و کارگردان شایان خلیق معینی، « ماه کبود» به نویسندگی و کارگردانی مهدی شیاسی و « درقاب ماه» به کارگردانی سارا وحدی از دیگر نمایش های این سوگواره است.
 
حسن پور اذعان کرد: این سوگواره ویژه جوانان گروه های نمایشی شهرستان رشت است که با همکاری مرکز خلاقیت و نوآوری شهر خلاق رشت، شهرداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت برگزار می شود.
 
گفتنی است، سوگواره تئاتر صحنه از ۴ الی ۷ آذر در سالن رحمدل و شهید انصاری مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (صلی الله علیه و آله) رشت در حال برگزاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار