مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: برای اولین بار شهرک کانکسی جمعیت هلال احمر در این استان تجهیز می شود.
کد خبر: ۳۳۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰ 10 May 2015

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از هلال احمر اردبیل، بهرام غیبی بعد از ظهر یکشنبه در دیدار استاندار اردبیل با امدادگران هلال احمر تصریح کرد: ایجاد این شهرک برای عملیات امدادرسانی در حوادث طبیعی و غیر­طبیعی لازم و ضروری بود.

وی افزود: این شهرک شامل کانکس­های سرویس بهداشتی، کانکس­های جایگاه سوخت سیار، کانکس های نانوایی و مواردی از این دست است که در حوادث باید در کمترین زمان ممکن تهیه شود و در اختیار مردم قرار بگیرد.

به گفته مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان برای این شهرک کانکسی هشت میلیارد ریال تخصیص یافته است و به مرور این شهرک مجهز و تکمیل خواهد شد.

غیبی با اشاره به پروژه های عمرانی امدادرسانی این جمعیت ادامه داد: پایگاه بین جاده­ای اردبیل به سرعین و سالن ورزشی هلال احمر کلنگ زنی شده است و تلاش می کنیم تا در هفته دولت این پروژه­ها افتتاح شوند.

وی از تجهیز تیم­های امداد روستایی هلال احمر خبر داد و تصریح کرد: با دستور استاندار قرار است چهار میلیارد ریال برای تجهیز تیم­های امداد روستایی تخصیص یابد که امیدواریم این بودجه در سال جاری به طور کامل تخصیص یابد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان به عملکرد حوزه امداد و نجات اشاره کرد و یادآور شد: پنج پایگاه جاده­ای سیار به ثابت تبدیل شده است و انبارهای امدادی در شهرستان­های بیله سوار، گرمی و مشکین شهر هم برای ذخیره اقلام مصرفی در زمان حوادث مورد بهره برداری قرار گرفته است.

این مسئول نیاز به آموزش آکادمیک را برای نجاتگران ضروری دانست و افزود: در این راستا دانشگاه علمی و کاربردی هلال احمر استان راه اندازی شده است که در حال حاضر ۶۰۰ نفر دانشجو در ۱۴ رشته مربوطه در آن تحصیل می کنند.

غیبی با بیان اینکه هلال احمر استان برای تحقق شعار هر خانواده یک امدادگر برنامه­ریزی می­کند، اضافه کرد: برای تحقق این شعار علاوه بر آموزش­های رایگان برای عموم مردم، در هر هفته در شبکه سبلان برنامه مشارکتی هلال سبلان به مدت ۱۵ دقیقه پخش می­ شود.

اهداف هلال احمر در جامعه بسط یابد

استاندار ادبیل نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه باید اهداف و آرمان های هلال احمر در سطح جامعه بسط یابد تصریح کرد: پرسنل، اعضا و داوطلبان جمعیت هلال احمر باید به لباس ­کار خود افتخار کنند.

مجید خدابخش با اشاره به فعالیت و خدمات جمعیت هلال احمر افزود: ایثار و از خودگذشتگی که هلال احمر و زحمت کشان آن از خود نشان می­دهند، ظرفیت بزرگی نیاز دارد و این روحیه در نیروهای هلال احمر قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه حوادث از بین نمی­رود و همیشه وجود دارد، ادامه داد: فعالیت هلال احمر مایه آرامش عمومی است و اهداف این مجموعه باید بیشتر در جامعه ترویج پیدا کند.

خدابخش با تاکید به اینکه هلال احمر رحمت، مودت و مهربانی را عملا پیاده می­کند، اضافه کرد: افراد علاقمند به صورت داوطلبانه وارد هلال احمر می­شوند و این در حالی است که فعالیت های هلال احمر سخت و دردآور است.

رئیس شورای اداری استان معتقد است حرکات عاطفی، مهربانانه و بشردوستانه هلال احمر قابل تقدیر و تحسین است و این فعالیت ها ریشه خیرخواهانه و ارزشمند دارد.

در این جلسه همچنین مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه ما در چهارضلعی قرار داریم که در آن احساس آرامش می­کنیم، تصریح کرد: ضلع اول سنت و سیره پیامبر است که این سیره و سنت بزرگترین الگو برای انسان است.

حجت الاسلام حسن اسماعیلی ضلع دوم را دولت تدبیر و امید برشمرد و اضافه کرد: در راس دولت، فردی قرار گرفته است که منش و روش او در سیاست های داخلی و خارجی متکی بر منطق و حکمت است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اردبیل فرمایش رهبری و نامگذاری سال ۹۴ به نام «ملت دولت، همدلی و همزبانی» را سومین ضلع دانست و اضافه کرد: این نامگذاری برگرفته از آیات و روایات است که انسان ها را به عطوفت و مهربانی و همدلی دعوت کرده است.

اسماعیلی چهارمین ضلع را روحیه همکاران هلال احمر برشمرد و افزود: نیروهای هلال احمر در حوادث و امدادرسانی به دین، کیش و جناح افراد توجهی نمی کنند و تلاش آن ها برای امداد رسانی و نجات افراد ستودنی است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار