شهردار مهران با اشاره به آغاز عملیات پاکسازی شهر از وجود پسماندها و زباله ها، گفت: روزانه 200 تن زباله و پسماند از سطح این شهر و پااینه مرزی جمع آوری می شود.
کد خبر: ۳۳۳۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰ 23 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛صادق فتاحی روز چهارشنبه  اظهار کرد: 10 تانکر حمل آب و 10 دستگاه کامیون مجهز به دستگاه پرس کن برای حمل و جمع آوری زباله به همراه 100 نیروی خدمات شهری در حال انجام نظافت و پاکسازی شهر هستند.
 
وی افزود: پنج دستگاه کمپرسی نیز به کمک یک دستگاه لودر در طول روز زباله های جمع آوری شده را به جایگاه موقت نگهداری زباله حمل می کنند.
 
به گفته وی، هر دستگاه کمپرسی با ظرفیت 10 تن زباله در طول روز پنج بار اقدام به حمل و انتقال زباله به جایگاه موقت می کند و سپس این زباله ها به جایگاه دائمی منتقل می شود.
 
فتاحی یادآور شد: 50 نفر از نیروهای خدمات شهری شهرداری مهران نیز نظافت فضاهای سبز، بلوارها و بوستان های سطح شهر را بر عهده دارند همچنین 30 نفر از نیروهای این دستگاه بطور مداوم با وجود استقرار 2 هزار اتوبوس در ترمینال 25 هکتاری برکت این پایانه را نظافت و زباله ها را جمع آوری می کنند.
 
وی با بیان اینکه پنج درصد معادل پنج هزار دستگاه خودرو زائران هنوز در معابر عمومی، کوچه ها و پارکینگ های شهر مهران پارک است، گفت: مقادیر زیادی زباله و پسماند در زیر این خودروها جمع شده که روند پاکسازی را با مشکل مواجه کرده است.
 
فتاحی ابراز امیدواری کرد شهر مهران تا روز جمعه و با بازگشت زائران از وجود خودروها خالی می شود و سپس خودروهای باقی مانده که به هر عنوان زائران آنها مراجعت نکنند تا زمان بازگشت یا کسب اطلاع از صاحبان، با هماهنگی نیروی انتظامی به اماکن مطمئن منتقل می شوند.
 
وی در مورد نظافت پایانه مرزی و مسیر پل زائر هم یادآور شد: بنابر تقسیم وظایف ستاد اربعین وظیفه رفت و روب و پاکسازی پل زائر و پایانه مرزی بر عهده شهرداری تهران و نظافت شهر بر عهده شهرداری مهران است.
 
گذرگاه مرزی مهران بدلیل نزدیکی به عتبات عالیات جز مکان های پرتردد زائران ایرانی است به طوری که در راهپیمایی اربعین حسینی از 2 میلیون و 100 هزار زائر ایرانی بیش از 50 درصد معادل حدود یک میلیون نفر آن از این مرز به کربلا سفر کرده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار