به گفته رییس سازمان مدیریت بحران کشور، باید برای مقابله بهتر و گسترده تر با خسارات ناشی از بحران در بخش کشاورزی، گسترش بیمه این حوزه در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۳۳۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲ 10 May 2015
رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت:هم اکنون 520 شهر، 13 مرکز استان و هفت هزار روستا در سطح کشور با بحران کمبود یا تنش آبی مواجه هستند. هفت هزار روستا در کشور با بحران آب مواجه است

به گزارش ایرنا ،اسماعیل نجار پس از بازدید از باغات خسارت دیده تویسرکان افزود: تسهیلات بخش کشاورزی و زیر مجموعه های آن برای باغات و مزارع خسارت دیده از سرما زدگی در شهرستان تویسرکان استمهال می شوند.

   وی ادامه داد: باید برای مقابله بهتر و گسترده تر با خسارات ناشی از بحران در بخش کشاورزی، گسترش بیمه این حوزه در دستور کار قرار گیرد.

   وی اضافه کرد: هم بیمه گذاران باید نسبت به اجرای دقیق تعهدات خود اقدام کنند و هم مردم بیشتر به بیمه باغات و مزارع خود رغبت نشان دهند.  

 وی خسارات ناشی از بلایای طبیعی در بخش کشاورزی را ناشی از تغییر اقلیم در کشور دانست و خاطر نشان کرد: تغییر اقلیم، مشکلاتی مانند خشکسالی، سرما زدگی و تگرگ زدگی را برای حوزه کشاورزی ایجاد کرده است.  

 نجار همچنین از پیگیری ویژه مساله سرما زدگی گسترده باغات و مزارع تویسرکان با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خبر داد و افزود: باید برای جلوگیری از ایجاد خسارات گسترده توسط بلایای طبیعی، طرح های پیشگیرانه در این بخش را تامین اعتبار کنیم.

   وی تصریح کرد: بی شک اعتبارات دولتی به تنهایی نمی تواند پاسخگوی جبران تمام خسارات به هنگام بروز بحران های مختلف در کشور باشد.

   به گفته وی فرآیند وقوع بحران از اختیارات ما خارج است و مسوولان و مردم فقط می توانند برای کاهش خسارات وارده تدابیری بیندیشند.  

 وی بیان کرد: از مجموع کل اعتبارات عمرانی کشور، پنج درصد برای مقابله با بحران اختصاص داده شده که از این میزان سه درصد به طرح های پیش بینی و پیشگیری و دو درصد به مقابله با خسارات تعلق دارد.

   نجار تصریح کرد: حداقل اعتباری که وزارت نیرو در سال جاری از سازمان مدیریت بحران کشور درخواست کرده رقمی معادل 150 هزار میلیارد ریال است در حالی که کل اعتبارات سازمان در صورت تحقق حدود 50 تا 60 میلیارد ریال است.  

 رییس سازمان مدیریت بحران کشور به همراه استاندار و مسوولان استان همدان و نماینده و فرماندار تویسرکان از باغات و مزارع سرما زده شهرستان تویسرکان بازدید کردند و گلنگ آغاز مراحل اجرایی درمانگاه اسلام آباد شهر تویسرکان نیز به دست رییس سازمان مدیریت بحران کشور به زمین زده شد.

   تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان واقع در 90 کیلومتری شهر همدان است که از مجموع پنج هزار و 300 هکتار باغات گردوی آن، چهار هزار و 200 هکتار بر اثر سرما زدگی شدید شب پنجم اردیبهشت ماه سال جاری دچار خسارت شدند.  
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار