رییس مرکز ثبت سرطان جمعیتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طبق جدیدترین نتایج، سرطان سینه در زنان و پروستات در مردان فارس شایعترین نوع این بیماری در استان است.
کد خبر: ۳۲۹۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵ 16 November 2016
تابناک فارس به نقل از خبرجنوب:دكتر عباس رضاييان زاده در حاشيه بازديد 6 محقق موسسه ملي تحقيقات سرطان آمريكا از مركز ثبت سرطان جمعيتي دانشگاه علوم پزشكي شيراز افزود: بر اساس اين آمارها سرطان هاي تيروئيد و مثانه نيز به ترتيب در زنان و مردان استان دومين سرطان شايع گزارش شده است. وي يادآور شد: طبق جديدترين برآوردها سال گذشته 6 هزار و 439 نفر در فارس به سرطان مبتلا شدند.
دكتر رضاييان زاده گفت: برپايه برنامه جديد ثبت سرطان جمعيتي كه دقيق ترين آمار را از رخداد سرطان در استان به ما ارايه مي دهد، فعاليتهاي مطلوبي در حال اجرا است و با توجه به اينكه ثبت سرطان يك ركن مهم در پيشگيري و كنترل اين بيماري است طي آن اطلاعات دقيق رخداد سرطان در هر منطقه اي ارايه مي شود.
انعقاد تفاهم نامه بين دانشگاه علوم پزشكي شيراز و موسسه ملي تحقيقات سرطان آمريكا براي بررسي رابطه «قليان و سرطان در جنوب»
اين عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکی شيراز ادامه داد: در همين خصوص روز گذشته تفاهم نامهاي بين دانشگاه علوم پزشكي شيراز و موسسه ملي تحقيقات سرطان آمريكا براي بررسي رابطه «قليان و سرطان در جنوب» منعقد شد و با توجه به اينكه مطالعات زيادي در مورد رابطه سيگار و سرطان انجام شده، بررسي نقش دود قليان در بروز سرطان نيز حائز اهميت است. دكتر رضاييان زاده در ادامه گفت: برخي از عوام معتقدند كه ترياك فرد را در مقابل برخي بيماريها حفاظت مي كند و طي يك طرح تحقيقاتي با همكاري موسسه ملي تحقيقات سرطان آمريكا رابطه «ترياك و سرطان» نيز در استان هاي فارس، كرمان و گلستان در حال مطالعه است كه نتايج آن طي 2 سال آينده اعلام مي شود. 6 نفر از محققان متخصص در زمينه تحقيقات سرطان از موسسه ملي تحقيقات سرطان آمريكا كه به همراه دكتر ملك زاده معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت از مركز ثبت سرطان جمعيتي دانشگاه علوم پزشكي شيراز بازديد كردند پس از ارزيابي، فعاليت هاي اين مركز را تاييد كردند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
گوشت بخورید سرطان بگیرید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار