رئیس جهاد دانشگاهی لرستان:
رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: عاشورا تابلوی ارزشمندی است که همه ارزش‎های انسانی را به نمایش می‎گذارد
کد خبر: ۳۲۹۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷ 15 November 2016
به گزارش تابناک لرستان ،دکتر سید علی نادر دهقانی الوار در آیین اختتامیه سوگواره عکاسی با موبایل و دیجیتال مَحرم مُحرم که به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی برگزار شد، پیشاپیش اربعین امام سوم شیعیان و پیشوای جوانمردان را تسلیت گفت و افزود: مسئله عاشورا و حادثه‎ای که در طول تاریخ بشریت به وجود آمده صرفا یک اتفاق تاریخی نیست؛ در طول تاریخ حوادث و اتفاقات مشابه مختلفی داشته‌ایم که همانند قیام سیدالشهدا ماندگار نگشته‌اند.  
نگاه به عاشورا به عنوان حادثه‎ای زودگذر نگاه درستی نیست.
وی با بیان اینکه موضوع عاشورا یک چشم‎انداز در طول تاریخ بشریت با افق‎های روشن است، اضافه کرد: عاشورا تابلوی ارزشمندی است که همه ارزش‎های انسانی را به نمایش می‎گذارد؛ کار دشواری است که تابلویی را طراحی کرده و حرکتی انجام شود و تمام جلوه‎های مختلف را در بر داشته باشد.
عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی لرستان عاشورا را تابلویی ارزشمند دانست که همه جلوه‎های بشری در آن دیده شده است و افزود: همه زیبایی‎ها در موضوع عاشورا به نمایش گذاشته و آورده شده است.
وی تصریح کرد: در جهاد دانشگاهی سعی کرده‎ایم بخش‎هایی از این تابلوی ارزشمند را به اشکال مختلف بیان کنیم و به جامعه معرفی کنیم.
سوگواره عکاسی مَحرم مُحرم و دیگر کارهای ارزشمندی که در حوزه فرهنگی انجام می‎شود شاید بخشی از تدابیری باشد که در جهاد دانشگاهی در این راستا اتخاذ و برنامه‎ریزی شده‎اند.
دکتر دهقانی‎الوار افزود: ما بخش‌های محدودی از این چشم‎انداز فراروی بشر را بیان کرده‌ایم و همه تلاشمان هم همین است که بگوییم می‎شود با تکنولوژی روز دنیا موضوعات فرهنگی و ایمانی را به نمایش گذاشت.
رئیس جهاد دانشگاهی لرستان این سوگواره را ابتکار حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی استان عنوان کرد و گفت: این حرکت از سوی دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی نیز با استقبال و حمایت روبرو شده است.
وی تصریح کرد: همه سعی ما اینست که بیاییم و برای فعالیت‎های فرهنگی بسترسازی کنیم و کار سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی نیز همین است که مسیرسازی و بستر سازی برای ایجاد فعالیت‎های اثرگذار، جهت ساز و موثر در حوزه‎های مختلف به ویژه فرهنگی با تاکید بر موضوعات دینی داشته باشد.
دهقانی‎الوار خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم در اساس‎نامه‎ جهاد دانشگاهی تعمیق و عمق بخشیدن به ارزش‎های دینی است و بهترین موضوع برای این کار قیام عاشورا است؛ رخدادی که در طول تاریخ بشریت به نظر می‎رسد تنها یک بار با این عظمت، کیفیت و ابعاد تکرار شده است و توانسته مسیرهای نوین پیش روی بشریت را باز کند.
عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی لرستان یادآور شد: خیلی از حرکت‎ها و انقلاب‎هایی که بعد از حادثه عاشورا و با الهام از آن رخ داده، همه اثرگذار بوده‎ و ماندگار شده‎اند چراکه توانسته‎اند جلوه‎ای از عاشورا را در خود داشته باشند و اثرگذاری خود را به جامعه نشان بدهند.
در پایان این مراسم از صاحبان آثار برگزیده تجلیل شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار