یک روز با کتابخانه سیار
نکته جالب تر این گزارش ، زمانی بود که دانش آموزان پایه ی دوم ابتدایی اصرار می کردند که آن ها هم بتوانند عضو کتابخانه شوند که سجادی به آن ها قول داد برای آن ها هم کتاب بیاورد.
کد خبر: ۳۲۹۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴ 14 November 2016
تقریبا همه ی مسئولین و مردم مطمئن هستند ، که امکانات برای رونق و پیشرفت در شهرها بهتر و بیشتر از مناطق روستایی است و قاعدتا با وجود چنین زیرساخت هایی خصوصا در زمینه فرهنگی ، باید استقبال در فعالیت های فرهنگی هم بیشتر باشد.
هر چند تاکنون آمار مشخصی در خصوص مقایسه استقبال از برنامه های فرهنگی بین مناطق شهری و روستایی در زمینه هایی که تا حدودی امکانات مشترکی وجود دارد، ارائه نشده است اما در گزارش زیر استقبال جالب دانش آموزان روستایی از کتابخانه سیار ، نشان از لزوم توجه مسئولین به سرمایه گذاری بیشتر بر مناطق روستایی ، دارد.
خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد ساعاتی را در کنار مسئول توزیع کتاب های غیر درسی ،کتابخانه سیار روستایی ، در منطقه دشتروم شهرستان بویراحمد بود.
 
سید صادق سجادی که با یک ماشین وانت ، و یک کیف مخصوص حمل کتاب به روستاهایی که از قبل به عنوان حوزه ی تحت پوشش این کتابخانه سیار ، مشخص شده اند ،می رود ، در گفتگویی کوتاه از اقبال پرشور دانش آموزان روستایی از کتابخانه سیار خود گفت.
سجادی مدارس تحت پوشش این کتابخانه را 30 مدرسه عنوان کرد و افزود: به تناوب هر 15 روز یکبار به هر مدرسه می روم و با کتاب های جدیدی که برای دانش آموزان می آورم ، سعی می کنم تنوع موضوعات کتاب ها را رعایت کنم.
این فعال فرهنگی در خصوص بروزآوری کتاب ها گفت:با توجه به وجود 6000 کتا ب در مخزن کتابخانه روستایی 2 ، تقریبا هر روز سعی می شود مخزن کتاب بروز آوری شود.
سجادی نکته جالبی هم گفت، وی استقبال دانش آموزان از کتابخانه را تقریبا صددرصد  اعلام کرد و گفت : در هر مدرسه ای که می روم، تقریبا همه ی دانش آموزان عضو می شوند و با حساسیت عجیبی ، به انتخاب کتاب می پردازند و به نظر من استقبال دانش آموزان روستایی از کتابخوانی بیشتر از دانش آموزان شهری است.
و نکته جالب تر این گزارش ، زمانی بود که دانش آموزان پایه ی دوم ابتدایی اصرار می کردند که آن ها هم بتوانند عضو کتابخانه شوند که سجادی ضمن توضیح در خصوص اجبار در رعایت محدودیت سنی در کتاب ها ، به دانش آموزان پایه دوم ابتدایی قول داد که در دوره ی 15 روزه بعدی که به مدرسه ی آن ها آمد، کتاب های مخصوص سن آن ها را هم پیدا کند و در مخزن سیار کتاب ، به مدرسه بیاورد و البته در همان لحظه اقدام به ثبت نام آن ها در کتابخانه نمود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار