مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: حوادث ناشی از کار در این استان در سال جاری نسبت به سال گذشته 21 درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۳۲۸۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳ 14 November 2016
به گزارش تابناک قم، نصرالله بازوند روز دوشنبه در «همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی» در قم افزود: کاهش حوادث ناشی از کار به دلیل همکاری نهادهای های مختلف و ارتقای ایمنی و فعالیت کمیته ایمنی صورت گرفته است.

وی با اشاره به این که استان قم طی سال های 1383 تا 1393 در حوادث ناشی از کار رتبه اول در سطح کشور را داشته است گفت: کمیته ایمنی با عضویت 30 دستگاه اجرایی در استان تشکیل شد و اقدام های موثری از جمله کاهش شدت حوادث ناشی از کار، جلوگیری از حوادث منجربه فوت، مدیریت کلان ایمنی کار و افزایش ظریب ایمنی صورت گرفت.

وی افزود: با اقدام های این کمیته و فعالیت کارشناسان حوزه کار این اداره کل، 6 هزار پرونده مربوط به کار در استان کاهش پیدا کرده و حدود یک هزار و 250 پرونده شکایت به سازش رسیده است.

بازوند در ادامه با اشاره به آسیب های اجتماعی در کشور گفت: باید با برنامه ریزی اقدام های مناسبی در این حوزه انجام دهیم و نباید منتظر باشیم تا جرمی رخ دهد و سپس به فکر درمان آن باشیم. 

وی با اشاره به این که باید در برنامه های پیشگیری هم محور شرکت کنیم گفت: همه باید به فکر تولید ثروت نباشیم نه توزیع ثروت، این در حالی است که کشور ما دارای منابع غنی طبیعی است.

وی از بیکاری به عنوان یکی از مشکلات اجتماعی کشور یاد کرد و گفت: نبود شرایط کار و تولید باعث ایجاد بیکاری می شود که بیکاری آسیب های اجتماعی به دنبال دارد.

وی ابراز داشت: برای رسیدن به هدف ایده آل نیازمند همکاری همه نهادهای مربوطه در حوزه کار هستیم تا بتوانیم با همفکری و ایجاد شرایط مناسب از آسیب ها جلوگیری کنیم.

بازوند با اشاره به طرح ساماندهی کارگران ساختمانی استان قم گفت: برنامه ریزی شده است تا برای کارگران کد شناسایی صادر شود تا بتوان از حضور آنها در میدان های شهر و بهم خوردن نظم جامعه پیشگیری کرد.

وی افزود: 20 هزار کارگر ساختمانی در استان قم وجود دارد که در میدان های مختلف سطح شهر منتظر رسیدن کارفرما هستند.

وی در پایان، بازرسی از امنیت پارک ها، آب نماها، کارخانه ها، کارگاه ها، ارائه آموزش ها به کارگران، کارفرمایان، آسیب شناسی وضعیت کار در استان قم، بررسی وضعیت اعتیاد کارگران و سایر برنامه ها را از جمله اقدام های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برشمرد.

همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی با رویکرد ایراد ضرب و جرح غیرعمدی و حوادث ناشی از کار در سالن اجتماعات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار