معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم خبر داد؛
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم از فوت روزانه ۵ نفر در کشور بر اثر حوادث ناشی از کار خبر داد.
کد خبر: ۳۲۸۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶ 14 November 2016
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام عبدالمجید یزدی گردهمایی معاونان اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌های کل استان‌ها و مدیران اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها که ظهر دوشنبه در سالن جلسات اداره کل تعاون، کار و و رفاه اجتماعی قم برگزار شد، اظهار کرد: آمار تلفات و حوادث ناشی از کار یکی از آفت‌های امروز است به طوری که هر روز ۵ نفر در کشور بر اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست می‌دهند و افراد زیادی هم دچار آسیب و جراحت می‌شوند.

وی افزود: شرایط ایمن در محیط کار کارگران باید ایجاد شود و اقدامات ویژه و گسترده‌ای با برنامه ریزی درست برای حفظ جان کارگران صورت بگیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم از شرایط ناایمن کار انتقاد کرد و افزود: بسیاری از حوادثی که برای کارگران به وقوع می‌پیوندند به دلیل سهل انگاری و بی توجهی کارفرمایان و نادیده گرفتن شرایط ایمنی رخ می‌دهد.

وی نداشتن تخصص را هم یکی دیگر از عوامل تلفات دانست و تأکید کرد: بسیاری از کارگران از شرایط ایمنی اطلاع ندارند که نیاز است آموزش‌ها و مهارت‌های لازم به این افراد آموزش داده شود، علاوه بر کارگران کارفرمایان نیز به این آموزش‌ها نیاز دارند تا هر سال شاهد فوت و جرح بسیاری از کارگران در محیط کار نباشیم.

بازدهی بیشتر در گرو کار کیفی است

حجت الاسلام یزدی بازدهی بیشتر را در گرو کار کیفی دانست و تصریح کرد: اگر می‌خواهیم به اقتصاد مقاومتی دست پیدا کنیم باید در شرایط ایمن و با کیفی سازی کار اقدام کنیم که قطعاً بازدهی بیشتری هم به همراه خواهد داشت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم با تأکید بر پیشگیری قبل از درمان، گفت: به دنبال این هستیم که با پیشگیری از تعداد پرونده‌هایی که به بخش داوری می‌رسد بکاهیم هزینه کردن برای پیشگیری به مراتب به صرفه تر از درمان آسیب‌های بعدی است که گریبانگیر جامعه خواهد شد.

وی با تأکید بر جایگاه و مقام کارگر، تصریح کرد: در روایات متعدد بر جایگاه کارگران تاکید شده است که نشان دهنده جایگاه و عظمت این قشر است.

یزدی از اقدامات صورت گرفته در قم در راستای مدیریت حوادث کار تأکید کرد: امار این حوادث در استان قم کاهش چشمگیری داشته است و امیدواریم که این درآینده کمتر شاهد این حوادث باشیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار