معاون فرمانداردهلران؛
معاون فرماندار دهلران با اشاره به تردد زائران اربعین در این شهرستان یادآور شد: نظارت مستمر بر نحوه پخت و پز در ایستگاه های پذیرایی از زائران و تهیه کارت سلامت برای افرادی که در تهیه غذا مشارکت دارند باید از سوی متولیان مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۳۲۸۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰ 13 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛علی مجلسی روز یکشنبه در نشست کمیته سلامت و امنیت غذایی دهلران اظهار کرد: با توجه به اهمیت سلامت می طلبد اعضای کارگروه با احساس تکلیف و حساسیت در خصوص اجرای مصوبات کمیته اقدام لازم را در دستور کار داشته باشند.
 
وی با اشاره به اقدام های دولت در حوزه بهداشت و سلامت افزود: دولت یازدهم در این حوزه کارهای موثری برای خدمت به جامعه انجام داده است و همه باید در حوزه بهداشت و درمان بویژه موضوع سلامت جامعه با دقت وظایف و امور محوله را پیگیری و اجرایی کنند.
 
معاون فرماندار دهلران با اشاره به تردد زائران اربعین در این شهرستان یادآور شد: نظارت مستمر بر نحوه پخت و پز در ایستگاه های پذیرایی از زائران و تهیه کارت سلامت برای افرادی که در تهیه غذا مشارکت دارند باید از سوی متولیان مورد توجه قرار گیرد.
 
مجلسی در این نشست بر ضرورت ارائه خدمات شبانه روزی توسط مراکز بهداشتی و درمانی در بخش ها و حضور به موقع و اقدام های لازم توسط بهورزان خانه های بهداشت در روستاها نیز تاکید کرد.
 
وی تاکید کرد: بهداشت و درمان شهرستان همچنین در خصوص ایجاد ایستگاه های سلامت و بهره گیری از ظرفیت ها در راستای ارائه خدمات به زائران اربعین در ایستگاه های پذیرایی اقدام کند.
 
رئیس شبکه بهداشت و درمان دهلران نیز در این نشست گفت: با توجه به ترد زائران از این شهرستان اقدام های لازم در خصوص سلامت و امنیت غذایی و توزیع بروشور و سی دی های آموزشی در دستور کار است.
 
شهریار رسولی با اشاره به اقدام های پیشگیرانه در خصوص بیماری سالک در شهرستان نیز اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تنها 32 مورد ابتلا به سالک داشته ایم و شاهد کاهش چشمگیر شیوع این بیماری در شهرستان هستیم.
 
وی از صدور مجوز برای 2 پایگاه سلامت و 2 مرکز درمانی شهری و آموزش بهورزی در شهرستان خبر داد و گفت: بیش از 32 میلیارد ریال برای این طرح ها هزینه می شود.
 
رئیس شبکه بهداشت و درمان دهلران بر صدور کارت بهداشتی برای افرادی که در پخت و پز غذای زائران اربعین مشارکت دارند تاکید کرد و افزود: جلوگیری از عرضه مرغ زنده، دفع به موقع زباله و راه اندازی ایستگاه سلامت اربعین به جد پیگیری می شود.
 
معاون سیاسی، اجتماعی دهلران همچنین در جلسه کمیته پسماند شهرستان نیز مدیریت درست پسماند را ضامن جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی دانست.
 
مجلسی اظهار کرد: شهرداری ها باید بر نحوه دفن زباله ها در سایت های دفن نظارت مستمر داشته باشند تا شاهد آلودگی های زیست محیطی در شهرها نباشیم.
 
وی ضرورت دفن بهداشتی زباله عفونی مطب های خصوصی و بیمارستان ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: شهرداران در شهرهای دهلران، موسیان، زرین آباد و میمه مشکلات سایت های دفن زباله را پیگیری و برابر اصول بهداشتی نسبت به دفن زباله ها اقدام کنند.
 
معاون فرماندار دهلران بر ضرورت اجرای مصوبات کمیته پسماند توسط اعضا تاکید کرد و یادآور شد: شهرداران نهایت دقت در اجرای مصوبات این کمیته بویژه در خصوص دفن بهداشتی زباله ها و رعایت فواصل سایت های دفن زباله تا شهر و مکان یابی مناسب در خصوص دفن زباله ها را مد نظر داشته باشند.
 
در این نشست بر ضرورت رفع مشکلات دفن زباله ها و پسماند در حاشیه شهر دهلران، جمع آوری نخاله های ساختمانی، دفع درست فاضلاب، لایروبی جداول و جمع آوری زباله ها در برخی نقاط حاشیه شهرها تاکید شد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار