رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: 65 درصد سطح زیرکشت زعفران این استان مربوط به شهرستان بهاباد است و با توجه به ظرفیت تولید و کشت زعفران در این شهرستان، باید از این ظرفیت بهره برداری بیشتری صورت گیرد.
کد خبر: ۳۲۷۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲ 11 November 2016
به گزارش تابناک یزد،سیدجمال سجادی پور  در نخستین جشنواره استانی زعفران طلای سرخ همزمان با زمان برداشت این محصول در بهاباد گفت: بهاباد با سطح زیرکشت 270 هکتار زعفران، قطب تولید این محصول در استان به شمار می آید.
سجادی پور تصریح کرد: استان یزد از نظر سطح زیرکشت محصول استراتژیک زعفران پس از استان های خراسان رضوی و شمالی، اصفهان، کرمان و فارس قرار دارد.
وی با بیان اینکه 94 درصد زعفران دنیا در ایران تولید می شود، در خصوص برند سازی زعفران بهاباد در داخل و خارج از کشور گفت: تلاش می شود تا با معرفی زعفران بهاباد و سرمایه گذاری در این زمینه، برندسازی مناسب برای محصول زعفران این شهرستان با هدف صادرات انجام شود.
سجادی پور ادامه داد: اگرچه کیفیت محصول زعفران در استان یزد به ویژه در بهاباد خوب است اما نامی شدن آن، زیرساخت هایی نیاز دارد که مهمترین آن ایجاد صنایع بسته بندی است.
وی همچنین از تشکیل دبیرخانه زعفران در شهرستان بهاباد خبرداد و گفت: با تشکیل دبیرخانه زعفران درشهرستان می توان بخشی از مشکلات زعفران کاران را حل کرد.
نخستین جشنواره استانی زعفران طلای سرخ همزمان با زمان برداشت این محصول، عصر پنجشنبه با حضور زعفران کاران و شماری از مسوولان کشوری و استانی در شهرستان بهاباد برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار