رییس اداره نظارت بر غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان اظهار کرد: افراد دیابتی از محصولات غذایی و آشامیدنی که نشانگر سبز دارند، استفاده کنند.
کد خبر: ۳۲۶۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۷ 10 November 2016
جلال حجازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه زنجان، با اشاره به اینکه اولین توصیه‌ای که به بیماران دیابتی در خصوص نوع تغذیه می‌شود، این است که برای تعیین نوع غذای مصرفی حتما به متخصص تغذیه مراجعه کنند، گفت: نوع تغذیه و یا به عبارتی نوع رژیم غذایی و میزان دارو و انسولینی که فرد مبتلا به دیابت مصرف می‌کند، می‌تواند مهم باشد و بر همین اساس همواره توصیه می‌شود که در اولین مرحله به متخصص تغذیه مراجعه کنند.
 
وی ادامه داد: سازمان غذا و دارو اخیرا طرحی را با نام نشانگرهای رنگی تغذیه‌ای با هدف مبارزه با بیماری‌های مزمن و از جمله دیابت ارائه کرده است که می‌تواند در انجام انتخاب‌های سالم غذایی کمک شایانی به افراد مبتلا به دیابت داشته باشد.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: این نشانگرها مواردی مانند کربوهیدرات‌های موجود در مواد غذایی چربی کل و چربی ترانس محصول و مقدار نمک به کار رفته در محصول تولید شده را نشان می‌دهد و در آن جهت مورد توجه واقع شده است.
 
حجازی افزود: استفاده از محصولاتی که کربوهیدارت آن‌ها دارای نشانگر سبز است به کنترل قند خون در افراد دیابتی کمک خواهد کرد. همچنین انتخاب محصولاتی با چربی و اسید چرب ترانس سبز باعث کنترل هیپرلیپیدمی (چربی خون بالا) در این بیماری می‌شود. همچنین محصولات با نمک سبز از پیشرفت بیماری‌های کلیوی و فشارخون پیشگیری خواهد کرد. از این رو توصیه مهم برای همه افراد مبتلا به دیابت می تواند توصیه به توجه به نشانگرهای رنگی در موقع خرید اقلام غذایی باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: داشتن برچسب سبز روی موادغذایی و یا استفاده از این مواد نمی‌تواند به تنهایی تضمین کننده سلامت فرد باشد، بلکه باید همواره حساب میزان کالری مورد استفاده را داشت و متناسب با رژیم مناسب مواد غذایی مورد مصرف را انتخاب کرد، ضمن اینکه نشانگرهای رنگی زمینه را برای انتخاب مناسب مواد غذایی فراهم می‌کنند.
برچسب ها: دیابت ، آمار دیابت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار