مدیر نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد گفت: علاقمندان به مطالعه در این استان در یکسال گذشته یک میلیون و980هزار جلد کتاب از کتابخانه های عمومی امانت گرفتند.
کد خبر: ۳۲۶۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶ 09 November 2016
به گزارش تابناک یزد،رقیه دوست فاطمی ها افزود: هر چند که تا رسیدن به میانگین مطلوب سرانه مطالع در این استان فاصله زیادی است ولی این میزان دریافت امانی کتاب نسبت به جمعیت استان آمار مطلوبی است .
وی همچنین گفت بمناسبت هفته بزرگداشت مقام کتاب برای نخستین بار پنج نفر در استان یزد به عنوان برتر کشوری در حوزه کتاب معرفی می شوند.
دوست فاطمی ها تعداد عضو یکصد و 10 کتابخانه این استان را بیش از 98هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت : هر چه بر میزان اعضای کتابخانه ها افزوده شود به همان میزان می توان به افزایش سرانه مطالعه در استان نمره مطلوب داد.
دوست فاطمی ها به نقش خیران در رشد وتوسعه کتابخانه ها اشاره کرد و افزود: تاکنون خیران استان یزد 30 باب کتابخانه احداث کردند و استان یزد رتبه بالایی را در ساخت کتابخانه های عمومی کشور به خود اختصاص داده است.
مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد افزود: بازسازی واستاندارد سازی کتابخانه غدیر یزد ، افتتاح ساختمان کتابخانه عمومی نصرآباد تفت در زیربنای 110مترمربع وبا هزینه ای بالغ بر500میلیون ریال بامشارکت خیرین ودهیاری ، معرفی کتابداران نمونه و برگزاری همایش انجمن کتابخانه های عمومی را بخشی از برنامه های هفته بزرگداشت مقام کتاب در این استان اعلام کرد.
16تا 24 آبان به نام هفته کتاب نامگذاری شده است .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار