دبیر علمی نخستین همایش ملی نکوداشت مهدی اخوان ثالث، از چاپ و رونمایی پنج کتاب جدید پژوهشی و ادبی در مورد اين شاعر معاصر همزمان با برگزاری اين همایش در شهریور ماه امسال در يزد خبر داد
کد خبر: ۳۲۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷ 09 May 2015

به گزارش تابناک يزد، به گفته‌‌ي دکتر "مجید پویان"، "مهدی اخوان ثالث" از برجسته‎‎ترین شاعران معاصر است که شعر او در تثبیت شعر نیمایی و تاثیرگذاری بر شاعران معاصر و پس از خود جایگاهی ویژه دارد.

وی افزود: پدر اخوان ثالث و دیگر خویشانش از اهالی فهرجِ یزد بودند که به خراسان هجرت کردند ولي خانه پدری اخوان ثالث در فهرج همچنان پابرجاست و بازدید از زادگاه پدری اخوان نيز یکی از برنامههای جنبی این همایش است.

دبیر علمی همایش ملی اخوان ثالث در ادامه تصريح كرد: همزمان با برگزاری این همايش كه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با نهادهای علمی، دانشگاه ‎‎ها و مراکز آموزش عالی یزد برگزار مي‎‎شود، از پنج اثر تازه انتشار یافته از جمله "چکیده مقالات"، "مجموعه مقالات برگزیده"، "کتاب‌شناسی آثار مهدی اخوان ثالث (به کوشش حسین مسرت)"، "تقریرات اخوان ثالث در درس ادبیات معاصر ایران در دانشگاه تهران(به کوشش دکتر یدالله جلالی پندری) نیز رونمایی می شود.

اين عضو هيات علمي دانشگاه يزد همچنین گفت: کلیه چکیده مقالات و مقالات پذیرفته شده به صورت سی دی نیز منتشر و در اختیار شرکت‌‌‎‎كنندگان قرار خواهد گرفت.

وي خاطرنشان كرد: مجموعه شعری نیز در بردارنده آثار تقدیمی به اخوان ثالث یا سروده‎‎های الهام گرفته از آثار و اندیشه‎‎های او منتشر خواهد شد.

رونمایی5 کتاب جدید درباره اخوان ثالث در يزد

پویان در همین راستا نيز از همه شاعران علاقه‎‎مند خواست که اشعار خود را جهت چاپ در این مجموعه حداکثر تا 31 تیرماه به نشانی M.akhavan1394@gmail.com یا Majid_puyan@yahoo.comارسال كنند تا پس از بررسي از سوي هیات داوران، سروده‎‎های برگزیده در این مجموعه انتشار یابد.

به گفته وي، از سه اثر برگزیده تقدیر خواهد شد و شاعرانِ آثار برگزیده، سروده‏‎‏های خود را در همایش قرائت خواهند کرد.

دبير علمي نخستين همايش اخوان ثالث در خصوص زمان ارسال چکیده مقالات نيز اظهار كرد: بنا بر جدول زمان‌‌بندی، مهلت ارسال چکیده مقالات همایش تا 31 اردیبهشت ماه جاری است و همه پژوهشگران حوزه شعر معاصر مي‌‌توانند آثار خود را با توجه به جدول زمانی مندرج در سایت و فراخوان مقالات، در مهلت تعیین شده به دبيرخانه همايش ارسال كنند.

پويان در پايان متذكر شد: کلیه فراخوان ها و اخبار بروزِ همایش از طریق درگاه اینترنتی همایش به نشانی www.akhavansaales.ir قابل پیگیری است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار