مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس گفت: این استان قابلیت و ظرفیت الگو و نمونه‌شدن در عزاداری فاخر را دارد تا آن را به گوشه‌گوشه ایران اسلامی منتقل کند.
کد خبر: ۳۲۶۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴ 09 November 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز فارس: سید تقی سهرابی در آیین تجلیل از پیرغلامان حسینی که در تالار حافظ شیراز برگزار شد، با اشاره به تلألؤ و درخشش خاص واژه‌های مقدس ایثار، جهاد و شهادت در فرهنگ متعالی ایران اسلامی اظهار داشت: اگر امروز در سوریه و عراق مدافعان حریم حرم این‌طور عشق‌بازی می‌کنند، و شهادت برای این ملت افتخار است و ظلم‌ستیزی در قاموس ما جای دارد، معنویت، عشق و توجه به ‌خوبی‌ها و زیبایی‌ها بین این مردم مقام عالی و والایی دارد همگی از برکت بزرگوارانی است که نسل‌به‌نسل و سینه‌به‌سینه، مدح بهترین خوبی‌ها یعنی رسول مکرم اسلام(ص) و ائمه بزرگوار را داشتند.

وی گفت: امام حسین(ع) گل سرسبد باغ ولایت است و ما و شما همگی افتخارمان این است که در مکتب او خدمت کنیم.

مدیرکل صداوسیمای فارس در بخش دیگری از صحبت‌های خود خطاب به مداحان اهل‌بیت(ع) افزود: اگر ما امروز از مدافعان حرم دم می‌زنیم، جوانان برای دفاع از حریم و حرمت ولایت از حرم زینب کبری(ص) آن شیرزن دشت کربلا جانشان را در طبق اخلاص می‌گیرند و این‌طور عاشقانه سر از پا نمی‌شناسند و راهی دشت کربلا، شام و سوریه می‌شوند، این را ما و فرزندان این ملت از شما پیر غلامان و مداحان اهل‌بیت(ع) یاد گرفته‌ایم.

وی به حضور مؤثر پیرغلامان و مداحان اهل‌بیت(ع) اشاره کرد و گفت: اگر شما نبودید امروز ما این جایگاه را در دنیا نداشتیم، چراکه عزت ما به برکت خون امام حسین(ع) بوده، شرف و آبروی ما و نام پرآوازه ایران به برکت مقاومت این ملت است، مقاومتی که از مکتب امام حسین(ع) یاد گرفته و شما عزیزان نسل‌به‌نسل و سینه‌به‌سینه فرهنگ را به فرزندان این مرزوبوم منتقل کردید.

سهرابی با تأکید به نقش مؤثر مداحان در فتنه سال 88 تصریح کرد: در فتنه سال 88 فتنه‌گران شاید توانستند از هر سنخ و از هر دستگاهی یارگیری کنند الا مداحان و کسانی که در دستگاه امام حسین(ع) بزرگ شده بودند چراکه اینان راه خودشان را می‌شناسند و شما همواره در طول تاریخ این وظیفه سنگین را به عهده داشتید که مردم و جوانان را هدایت کنید و نگذارید از راه امام حسین(ع) که راه مستقیم است منحرف شوند و هیچ افتخاری بالاتر از این نیست.

مدیرکل صداوسیمای فارس افزود: امام حسین(ع) فقط متعلق به مسلمانان و شیعه و سنی نیست، بلکه متعلق به تمام آزادی‌خواهان جهان است و هر کس در گوشه‌ای از این دنیا که دم از آزادی و آزادگی، ظلم‌ستیزی و دفاع از مظلوم بزند و عاشق خوبی باشد به‌بقین به امام حسین(ع) افتخار می‌کند.

وی گفت: ما در سرزمینی متولد شده‌ایم که نام امام حسین(ع) اشک را از دیدگان ما جاری می‌کند و به زندگی ما برکت می‌بخشد که افتخاری است برای ما و تا شما هستید از فتنه فتنه‌گران بیم نداریم چراکه مانند چراغی روشن هدایتگر ما هستید و راه را نشان می‌دهید.

مدیرکل صداوسیمای فارس پیرغلامان را رسانه‌های موفق جامعه دانست و گفت: اگر جامعه ما توجه ویژه خود را به سمت این بزرگواران و پیام‌های تولیدشده آنان ببرد از توطئه‌های دشمنان در رسانه‌های رنگارنگی که امروز ایجاد کرده‌اند تا مردم ما را از راه نورانی عشق و راه امام حسین(ع) دور کنند ترس نداریم.

سهرابی گفت: ما افتخار داریم در رسانه ملی و در صداوسیما نوای خوش شما بلبلان خوش‌الحان باغ فاطمی را پخش می‌کنیم و با شما در رثای امام حسین(ع) می‌گریم و افتخار می‌کنیم و بر خود می‌بالیم از اینکه خداوند به ما توفیق داده است در خدمت شما بزرگواران باشیم.

وی در پایان از تمام کارکنان صدیق و شریف در صداوسیمای مرکز فارس که پرورش‌یافته دامان خادمان اباعبدالله الحسین (ع) هستند و به امام حسین(ع) عشق می‌ورزند همچنین از شورای هیات‌های مذهبی فارس قدردانی کرد و گفت: این قابلیت و ظرفیت در این استان وجود دارد که الگو و نمونه عزاداری فاخر را به گوشه‌گوشه ایران اسلامی منتقل کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار