استاندار ایلام؛
استاندارایلام به بازدیدهای اخیر خود از شهرهای منتهی به کربلای معلی اشاره کرد و گفت: استان های مرزی ایلام و واسط عراق با توجه به قرار گرفتن در مسیر اصلی تردد زائران نقش مهم و خاص تری دارند.
کد خبر: ۳۲۴۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰ 06 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید روز یکشنبه در نشست مشترک با استاندار واسط عراق با موضوع هماهنگی برای برگزاری آیین اربعین اظهار کرد: در سال های اخیر علاوه بر حضور شیعیان در این آیین بزرگ، برادران اهل سنت نیز نسبت به این موضوع توجه ویژه ای نشان داده و در اجرای هر چه باشکوه تر این کنگره مشارکت خاصی داشته اند.
 
وی به بازدیدهای اخیر خود از شهرهای منتهی به کربلای معلی اشاره کرد و افزود: تمام مناطق کشور عراق در حال آماده سازی برای پذیرایی از زائران امام حسین(ع) هستند در این میان استان های مرزی ایلام و واسط عراق با توجه به قرار گرفتن در مسیر اصلی تردد زائران نقش مهم و خاص تری دارند.
 
استاندار ایلام تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا با هماهنگی میان 2 استان زمینه برای برگزاری باشکوه این آیین فراهم شود تا زائران با سهولت و آرامش بیشتری به این سفر معنوی مشرف شوند.
 
مروارید یادآور شد: نشست های مستمری میان میان مسئولان 2 استان ایلام و واسط برگزار شده و تقریبا تمامی مسائل و مشکلات فی مابین رصد و در حال بر طرف شدن است.
 
نشست مشترک استاندار ایلام و استاندار واسط عراق روز یکشنبه در پایانه مرزی مهران برگزار شد.
 
استانداران ایلام و واسط همچنین از آخرین اقدام های انجام شده در مرزهای مهران و زرباطیه عراق برای تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی بازدید کردند.
 
مرز مهران بدلیل نزدیکی به عتبات عالیات و کربلای معلی بسیار مورد توجه زائران قرار دارد و بیشترین حجم تردد زوار از این مرز انجام می شود.
 
تردد زائران 17 استان کشور از مرز بین المللی مهران برای اربعین امسال برنامه ریزی شده است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار