مسئول دفتر قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی:
مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از شرکت شش هزار و ۷۰۰ نفر از استان در پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت خبر داد.
کد خبر: ۳۲۴۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷ 06 November 2016

محمد جعفری در کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: مرحله استانی پانزدهیمن آزمون سراسری قرآن و عترت در ۱۹ و ۲۰ آبان ماه جاری در خراسان جنوبی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش کارکنان دولت و موسسات قرآنی برگزار خواهد شد، بیان کرد: آزمون ویژه کارکنان دولت در روز چهارشنبه به صورت الکترونیکی و آزمون ویژه موسسات قرآنی نیز روز پنج شنبه در دو نوبت در بیرجند برگزار خواهد شد.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، عقاید قرآنی، تدبر در جزء ۲۹ و ۳۰ قرآن، مفاهیم مقدماتی سطح یک و دو و مفاهیم تکمیلی، مفاهیم سوره صف، مفاهیم صحیفه سجادیه، مفاهیم نهج ابلاغه و حفظ قرآن را از جمله مباحث این آزمون عنوان کرد.

جعفری با اشاره به جوایز برگزیدگان این جشنواره در بخش موسسات قرآنی عنوان داشت: ۲۰ کمک هزینه عمره مفرده، ۵۰ کمک هزینه عتبات عالیات، ۱۰۰ کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و ۴۰۰ کارت هدیه ۱۰۰ هزار تومانی از جمله جوایز برگزیدگان جشنواره در بخش موسسات قرآنی خواهد بود.

به گفته وی: در بخش ویژه کارکنان دولت نیز به ازای هر ۱۰ هزار نفر شرکت کننده ۱۱۰ کمک هزینه سفر به عتبات عالیات در نظر گرفته شده و علاوه بر این به برگزیدگان این جشنوراه گواهینامه ۲۸ ساعت ضمن خدمت اعطا می شود.

برگزاری مسابقات قرآنی در هشت بخش در هفته قرآن و عترت

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از شرکت شش هزار و ۷۰۰ نفر در این دوره از جشنواره خبر داد و گفت: این میزان در مقایسه با دوره قبل که دو هزار و ۵۰۰ شرکت کننده داشت افزایش چشمگیری داشته است.

جعفری همچنین از برگزاری مسابقات قرآنی در هشت بخش در هفته قرآن و عترت خبر داد و گفت: مسابقات تلاوت قرآن ویژه برداران، رشته حفط کل قرآن ویژه خواهران، رشته حفظ پنج جزء ویژه خواهران، حفظ ۱۰ جزء ویژه برادران، مسابقات آواها و نغمات آئینی، تلاوت اذان ویژه برادران و تلاوت قرآن و نماز ویژه نوجوانان خواهر و بردار از جمله بخش های این مسابقات است.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآنی امسال برای نخستین بار به صورت محفلی در دو مرحله برگزار می شود، عنوان داشت: در مرحله نخست علاقمندان به شرکت در مسابقات می توانند تا ۱۵ آذرماه آثار خود را بر روی سی دی به دبیرخانه ارسال کنند.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه بعد از داوری آثار در این مرحله پنج اثر به مرحله دوم راه خواهند یافت، بیان داشت: مرحله دوم نیز از ۲۲ تا ۲۸ هر شب در یک مسجد برگزار می شود.

جعفری اضافه کرد: در این مرحله نیز ۷۰ درصد امتیازات توسط هیئت داوران و ۳۰ درصد نیز بر اساس رای مردمی خواهد بود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار