معاون عمرانی استانداری فارس گفت: پذیرش مسافران نوروزی در اماکن دولتی یک نقیصه است و در سال‌های آینده باید سهم بخش خصوصی پررنگ‌تر شود.
کد خبر: ۳۲۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳ 08 May 2015

تابناک فارس به نقل از فارس:خلیل رضائیان پنج‌شنبه‌شب در آیین تقدیر از متولیان و مدیران دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفرهای استان فارس اظهار داشت: ارزان‌سازی متل‌ها، کمپ‌های چادری و مراکز اقامتی برای طبقات مختلف انجام شود تا مسافران در ابتدا از این مراکز بهره‌مند شوند و در صورت نبود فضای کافی، سرریز آن توسط آموزش‌وپرورش، شهرداری و میهمان سراهای دولتی پذیرش شود.

وی ضمن تشکر از خدمات آموزش‌وپرورش ادامه داد: این‌که عنوان می‌شود آموزش‌وپرورش استان فارس از نظر پذیرش مسافر رتبه نخست را کسب کرده ارزشمند نیست چراکه استان فارس در شمار پنج استان اول از نظر تعداد مسافر است اما باید بررسی شود چرا این تعداد از مسافران به فضاهای آموزشی گرایش دارند.

این مسئول اضافه کرد: امروز دنیای اینترنت است و برای اقامت و اسکان باید از طریق اینترنت بتوان هتل، مهمانسرا یا حتی کلاس مدرسه را رزرو کرد نه این‌که فرد با خستگی راه بیاید و چندین ساعت در صف معطل شود.

رضاییان تصریح کرد: اعتقاد داریم که ما اگر فضا را برای بخش غیردولتی فراهم کنیم و حداقل آن را همسنگ بخش دولتی نگیریم، کار توسعه کشور پیش نمی‌رود.

وی سیستم دولت سالاری را یکی از مشکلات کشور دانست و ادامه داد: در برنامه‌های مختلف تکلیف شده که به سمت غیردولتی شدن پیش برویم و دولت تنها به انجام وظایف حاکمیتی پرداخته و موارد غیر حاکمیتی به بخش غیردولتی سپرده شود.

معاون استاندار فارس بیان کرد: در ایام سفر بخش غیردولتی باید با ارائه خدمات مناسب صرفه اقتصادی لازم را داشته باشد و از فرصت‌ها به‌درستی بهره ببرد.

وی ابراز داشت: نیروی انتظامی و مجموعه راهنمایی و رانندگی در تأمین امنیت جاده‌ها، شهرها و روستاها و در بحث رسیدگی به تصادفات بسیار مؤثر عمل کردند که البته به سبب گستردگی استان فارس و طول راه‌های آن همچنان در رتبه نخست تصادفات قرار داریم.

رضاییان افزود: راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، آموزش‌وپرورش، دانشگاه علوم پزشکی، هلال‌احمر، صداوسیما و رسانه‌ها، شهرداری و هواشناسی در ایام عید خدمات خوبی ارائه دادند و فعالیت آنان جای تقدیر دارد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار تقدیر باید موارد قابل انتقاد را نیز بازگو کرد که در این زمینه با توجه به طولانی بودن تعطیلات نوروز و فعالیت شبانه‌روزی دستگاه‌های مرتبط با خدمات سفر از دهه آخر اسفندماه، مناسب است درزمینهٔ پراکنش سفرها اقداماتی صورت گیرد چراکه در این ایام تولید مملکت به‌طور کامل تعطیل می‌شود و مصرف بالا می‌رود.

برگزاری نمایشگاه‌ها به‌طور کامل به بخش غیردولتی واگذار شود

معاون عمرانی استاندار فارس در ادامه گفت: اگرچه لازم است دولت در امنیت راه‌ها و موارد نظارتی و کاهش نقاط آسیب‌پذیر و زیباسازی شهری و ارائه خدمات بهداشتی فعال باشد اما باید در همین بخش‌ها از حضور سمن‌ها استفاده کرد و مواردی مانند برپایی نمایشگاه به‌طور کامل به بخش غیردولتی واگذار شود.

رضاییان اضافه کرد: ستاد سفر برای سال آتی بررسی کند که چه مواردی را می‌تواند به بخش خصوصی برگزار کند و از آن جمله ظرفیت پذیرش مسافر در بخش خصوصی به‌طور کامل استفاده شود و در صورت نبود ظرفیت کافی دولت به میدان بیاید و مابه‌التفاوت آن را تأمین کند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
بگو پول بیشتر میخوایم دیگه.
دیگه صغرا کبرا چیدن و قصه حسین کرد شبستانیتون چیه.
(پووول میخوایم، والسلاااام)
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار