دبیر اجرایی خانه کشاورز هرمزگان گفت: کشاورزی استان هرمزگان باید به سمت اقتصادی‌شدن سوق پیدا کند.
کد خبر: ۳۲۳۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 05 November 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، ابوطالب جوادی صبح امروز در نشستی با موضوع اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی، اظهار کرد: افزایش جمعیت کشور و رشد نیاز به محصولات کشاورزی و باغی موجب شده تا اجرای روش‌های سنتی به تدریج در بخش کشاورزی کمتر شده و در عین حال توجهات به افزایش بهره‌وری در این بخش بیشتر شود.
 
وی با بیان این که کشاورزی ایران قادر است تا علاوه بر تأمین نیاز خود، قابلیت‌های مطلوب صادراتی نیز داشته باشد، افزود: کشورهای همسایه ایران به خصوص کشورهای حوزه خلیج فارس تمایل زیادی برای واردات محصولات کشاورزی از ایران دارند اما باید برای توسعه صادرات، کیفیت تولید را افزایش داد.
 
دبیر اجرایی خانه کشاورز هرمزگان، روش‌های فعلی کشت را در گستره استان هرمزگان برای رسیدن به کیفیت‌های صادراتی را نامطلوب ارزیابی کرد و عنوان داشت: یکی از مصوبات خوب مجلس شورای اسلامی در حوزه کشاورزی، حمایت از اجرای طرح‌های آبیاری نوین بود که باعث شد بسیاری از سطوح زیرکشت در این روش در بخش آبیاری مکانیزه شوند و اکنون زمان آن فرا رسیده که نمایندگان در زمینه اجرای الگوهای کشت داربستی در فضای گلخانه‌ای نیز مصوبه‌ای داشته باشند تا بهره‌وری در بخش کشاورزی رشد هر چه بیشتری بیابد.
 
جوادی ادامه داد: اگر الگوهای کشت گلخانه‌ای را در کشور و بخصوص در استان هرمزگان که با بحران کم‌آبی مواجه است به اجرا درآورده و توسعه دهیم، نه تنها اقتصاد بخش کشاورزی در استان بهبود چشمگیری می‌یابد بلکه حجم تولیدات و کیفیت آن نیز بالا می‌رود و انگیزه‌های صادراتی کشاورزان نیز افزایش خواهد یافت.
 
وی گفت: کشورهای مختلف برای واردات محصولات کشاورزی به کیفیت واردات توجه ویژه‌ای دارند و این موضوع باعث شده تا توجه به رشد کیفیت محصولات صادراتی ایران نیز مورد توجه تجار و بازرگانان قرار گیرد.
 
دبیر اجرایی خانه کشاورز هرمزگان تصریح کرد: گام‌های متعددی از سوی سازمان جهادکشاورزی برای بهبود کیفیت و اصلاح روش‌های کشت صورت گرفته که برای شتاب بخشیدن به آنها به همکاری بیشتری در این حوزه نیاز است.
 
وی درباره همگرایی میان خانه کشاورز استان هرمزگان با نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی نیز اظهار کرد: آنچه خانه کشاورز در استیفای حقوق کشاورزان بر عهده دارد، در نظام صنفی نیز به همین ترتیب عمل می‌شود و لذا بهتر دیدیم که با بهره‌گیری از آنچه در وظیفه مسؤولان نظام صنفی در حمایت از کشاورزی و کشاورزان است، خانه کشاورز هم سهم خود را ایفا کند و در سطح کلان در کشور نیز این هماهنگی و همکاری وجود دارد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار