معاون آمار و اطلاعات قوه قضائیه گفت: به‌منظور اقداماتی همچون بحث ملاقات الکترونیکی زندان‌ها، پایلوت داوری‌ها و بازکردن یک پنجره واحد جهت ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم و همچنین راه‌اندازی پردیس خدمات قضایی به صورت ویژه پیگیر هستیم.
کد خبر: ۳۲۳۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸ 05 November 2016
به گزارش تابناك رضوي، حجت‌الاسلام حمید شهریاری ظهر امروز در دومین همایش مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سراسر کشور با اشاره به ایده تشکیل دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اظهار داشت: وقتی این ایده مطرح شد با استقبال همراه نبود و می‌گفتند این یک کار تخصصی است که در ادامه فعالیت مشترک ایده سه جانبه‌گرایی مطرح شد که شامل قوه قضائیه، بخش خصوصی و  است.

وی بیان کرد: در گذشته نیروهای زیادی برای رسیدگی به شکایات مردمی فعال بودند، اما اکنون تعداد نیروی انسانی فعال به 4 نفر کاهش یافته است. تشکیل کمیسیون‌های 4 گانه را داشتیم که خود کمیسیون‌ها اداره‌کننده کانون هستند و تدوین آئین‌نامه، بازرسی نظارت، تشکیل هیئت بدوی و تجدید نظر، برگزاری دوره‌‌های مجازی و حضوری، بازرسی دوره‌ای، تدوین منشور اخلاقی و بررسی مسائل مالیاتی است.

شهریاری بیان کرد: در ماده 655 شاهکار نگارشی قانونی را داشتیم و به سمت اصلاح قانون رفتیم و در این ماده به تمام اشیاء الکترونیکی اعتبار دادیم و دوست داشتیم به کل افعال الکترونیکی هم مانند شهادت دادن اعتبار دهیم که نشد و نگران تبعات منفی آن بودیم که پیگیری این کار را در مراحل بعد خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: از اول مهرماه ابلاغ خدمات الکترونیکی در دستگاه قضایی داده شده و در گذشته ابلاغ کاغذی با مشکلاتی همراه بود.

شهریاری اظهار داشت: به مدیران دفاتر توصیه‌ می‌کنم که از کارکنانی متخصص و با تجربه استفاده کنند و توقع مردم از شما ارائه خدمات برخط و بدون تأخیر است و بخشی از مشکلات که مربوط به سامانه است را هم پیگیری می‌کنیم و مشکلات اینترنتی را هم با راه‌اندازی سیم کارت ویژه مدیران دفاتر و شبکه عدالت برطرف می‌کنیم.

وی گفت: یکی از مهمترین مسائل رعایت استانداردها است که این مهم در بازه‌های زمانی معین شده ارزیابی می‌شود و با مجموعه‌ای که در رعایت استانداردها کوتاهی کرده باشد طبق قانون برخورد می‌شود. پیشنهاد می‌کنم سامانه اشتراک‌گذاری در کانون راه‌اندازی شود و نسبت به پخش اطلاعات مورد نیاز مردم در حوزه قضایی در کانون در قالب یک کلیپ تصویری پخش شود تا مردم هم با نحوه این فعالیت‌ها آشنا شوند.

شهریاری افزود: مطالبه اصلی در قالب یک برنامه سه ساله است تا اهداف و نوع کمک‌هایش به مردم و دفاتر قضایی را مشخص کند و در هر سه سال یک برنامه جدید می‌خواهیم.

معاون آمار و اطلاعات قوه قضائیه تصریح کرد: مهمترین خواسته‌های معاونت آمار، فناوری و اطلاعات قوه قضائیه از مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سراسر کشور  شامل نظارت بر چک لیست‌ها به صورت مستمر، برگزاری جلسات توجیهی با قضات و معاون فناوری استان هر 6 ماه یکبار، آموزش مستمر کارکان دفاتر، ارزیابی دفاتر و معرفی 3 دفتر برتر در هر سال، رصد مستمر کارایی‌ها، راه‌اندازی دفاتر مشاوره حضوری، اینترنتی و تلفنی، ارائه برنامه‌های مدون برای در جهت گسترش خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر در آینده‌ای نزدیک بوده و قطعاً برای این دفاتر آینده‌ای روشن و مؤفق پیش‌بینی می‌کنیم.

شهریاری افزود: در جهت اقداماتی همچون بحث ملاقات الکترونیکی زندان‌ها، پایلوت داوری‌ها و بازکردن یک پنجره واحد جهت ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم و همچنین راه‌اندازی پردیس خدمات قضایی به صورت ویژه پیگیر هستیم.
 
منبع: تسنيم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار