فرمانده پایگاه سوم شکاری نوژه با بیان اینکه اعتراض علیه شاه از پایگاه سوم شکاری نوژه آغاز و به پایگاه‌های دزفول و بندرعباس نیز کشیده شد، گفت: این اعتراضات به نیروی زمینی نیز رخنه کرد که شاهد راهپیمایی‌هایی در ابعاد گسترده بودیم.
کد خبر: ۳۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹ 07 February 2015
فرمانده پایگاه سوم شکاری نوژه با بیان اینکه اعتراض علیه شاه از پایگاه سوم شکاری نوژه آغاز و به پایگاه‌های دزفول و بندرعباس نیز کشیده شد، گفت: این اعتراضات به نیروی زمینی نیز رخنه کرد که شاهد راهپیمایی‌هایی در ابعاد گسترده بودیم.

به گزارش فارس ، امیر سرتیپ رحمان افسری در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه همدان با تأکید بر اینکه پس از گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، باید حافظ و نگهبان مجاهدت‌های شهدا و ارزش‌های انقلاب اسلامی باشیم، اظهار کرد: باید با پاسداشت دهه فجر یاد و خاطره شهدا و امام راحل را گرامی بداریم.

وی با اشاره به 19 بهمن روز نیروی هوایی یادآور شد: در 19 بهمن ماه نیروی هوایی ارتش در یک حرکت عظیم پایه‌های لرزان حکومت طاغوت را فرو ریخت و سه روز پس از پیوستن ارتش به مردم انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

فرمانده پایگاه سوم شکاری نوژه با بیان اینکه حرکت انقلابی کارکنان نیروی هوایی به 12 تا 22 بهمن خلاصه نمی‌شود، افزود: از آن جایی که نیروهای هوایی فرزندان همین ملت بودند، بخشی از آن‌ها در راهپیمایی‌های ضدطاغوتی شرکت می‌کردند.

وی با بیان اینکه نیروی هوایی از آغاز راهپیمایی‌های ضدشاهنشاهی گرایش به سمت امام و انقلاب یافته بودند، ادامه داد: در شورای تأمین امنیت کشور که با حضور فرماندهان ارشد برگزار می‌شد، بارها اعلام شده بود در بین بازداشت‌شدگان در راهپیمایی‌ها کارکنان نیروی هوایی نیز وجود دارند.

افسری بیان داشت: فرزندان انقلاب و کارکنان نیروی هوایی همچون سایر مردم در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کردند و با گسترده شدن راهپیمایی‌ها روز به روز بر تعداد آنها نیز افزوده می‌شد.

وی با بیان اینکه نخستین اعتراضات علیه شاه در پایگاه شکاری نوژه انجام شد، افزود: 15 مهر ماه سال 57 در یکی از دبیرستان‌های داخل پایگاه نوژه پرچم طاغوت به آتش کشیده شد و به دنبال آن اعتراضات و راهپیمایی‌ها شکل گرفت.

فرمانده پایگاه سوم شکاری نوژه با بیان اینکه از آذرماه 57 اعتراضات در پایگاه نوژه گسترده‌تر شد، خاطرنشان کرد: با توجه به حضور شهید آیت‌الله مدنی در رهبری و هدایت مردم در راهپیمایی‌ها این برنامه‌ها در پایگاه نوژه نیز شکل منسجم‌تری به خود گرفته بود.

وی با اشاره به اعتصاب غذای کارکنان نیروی هوایی در دی ماه 57 اضافه کرد: 2 هزار و 800 نفر از کارکنان نیروی هوایی اعتصاب غذا کردند که برخی بازداشت شدند.

افسری افزود: با راهپیمایی‌ها و اعتراضات ارتش، مردم نیز به جوش آمده و در حمایت از فرزندان خود در نیروی هوایی راهپیمایی‌های گسترده‌ای را ترتیب می‌دادند.

وی با بیان اینکه اعتراضات از پایگاه سوم شکاری نوژه به پایگاه‌های شکاری دزفول و بندرعباس نیز کشیده شد، افزود: در 6 بهمن ماه این اعتراضات به نیروی زمینی نیز رخنه کرد و شاهد راهپیمایی‌هایی در ابعاد گسترده بودیم.

فرمانده پایگاه سوم شکاری نوژه با تأکید بر اینکه نیروی هوایی در 12 بهمن ماه امام را در فرودگاه همراهی کردند، افزود: نیروی هوایی در این روز امنیت فرودگاه را برقرار کرد.

وی با بیان اینکه این اعتراضات سرانجام منجر به بیعت تاریخی نیروی هوایی در 19 بهمن ماه با امام راحل شد، افزود: این انقلاب با دستان پدران و مادران همه اقشار مردم رقم خورده و تثبیت شد و اکنون نیز باید در راه آرمان‌های آن ثابت قدم بمانیم.

افسری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دشمنان بعد از انقلاب نیز حرکت‌های دیگری چون غائله کردستان را رقم زدند، افزود: در این حرکت‌های دشمن نیز ارتش و نیروی هوایی وارد عمل شد و مانع آن شدند که دشمنان بتوانند کاری از پیش ببرند.

وی بیان داشت: دشمنی‌ها علیه انقلاب ادامه یافت تا اینکه در سال 59 عراق تحرکاتی علیه کشور انجام داد، چرا که بر آن بود ایران اسلامی منسجم نیست و می‌تواند آن را شکست دهد.

فرمانده پایگاه سوم شکاری نوژه با اشاره به شکل‌گیری دفاع مقدس یادآور شد: نیروی هوایی در دفاع مقدس نیز به همراه سایر نیروهای مسلح با تقدیم شهدای بسیاری در برابر دشمنان ایستادگی کرد و اجازه تسخیر حتی یک وجب از خاک کشور را نداد.

وی با بیان اینکه طی سه ماه نخست جنگ تحمیلی نیروی هوایی در برابر دشمن ایستاد، افزود: این اطمینان را می‌دهم نیروهای مسلح همچنان قوی و محکم در حراست از آرمان‌های انقلاب ایستاده و در دفاع از انقلاب اسلامی و کشور اجازه هیچ تحرکی به دشمن را نخواهند داد.

وی با بیان اینکه تاریخ در برابر غافلان و ناآگاهان بسیار بی‌رحم و کینه‌توز است، افزود: اگر امروز از 36 سال گذشته و هشت سال دفاع مقدس به نیکی یاد کرده و افتخار می‌کنیم، مقاطعی که در برابر عزت کشور کوتاهی و سستی صورت گرفته را از یاد نخواهیم برد.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار