مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در غرب کشور بیان کرد: اگر برای سفر خانه خدا احتمال خوف دهید می‌گویند زیارت را تعطیل کن؛ اما در زیارت امام حسین(ع) خوف جایز نیست؛ امام صادق (ع) در روایت دیگری می‌فرمایند هر مسلمانی که برای زیارت قبر امام حسین(ع) حرکت کند و برود خدا تمام گناهان گذشته و آینده او را می‌بخشد.
کد خبر: ۳۲۳۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲ 05 November 2016
مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در غرب کشور با بیان اینکه زیارت اربعین یک حرکت انسانی و الهی است، گفت: تا کنون 16 هزار نفر از استان همدان در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محمد نقدی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه دو هفته تا اربعین حسینی باقی مانده است، اظهار کرد: 16 هزار نفر از همدان برای سفر به کربلا در اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.

وی به بیان زیارت اربعین به عنوان یکی از علائم ایمان با اشاره به روایتی از معصوم اشاره کرد و گفت: در زیارت هیچ یک از ائمه اطهار(ع) این مهم بیان نشده است، از زمان امام حسین(ع)، وجود پیامبر و معصومین به این مهم عنایت داشتند.

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در غرب کشور بیان کرد: اگر برای سفر خانه خدا احتمال خوف دهید می‌گویند زیارت را تعطیل کن؛ اما در زیارت امام حسین(ع) خوف جایز نیست؛ امام صادق (ع) در روایت دیگری می‌فرمایند هر مسلمانی که برای زیارت قبر امام حسین(ع) حرکت کند و برود خدا تمام گناهان گذشته و آینده او را می‌بخشد.

وی اهمیت زیارت امام حسین(ع) در اربعین را بسیار دانست و افزود: امام معصوم در روایت دیگری زیارت قبر امام حسین(ع) را برای همه کسانی که به امامت امام حسین(ع) اقرار می‌کنند واجب می‌داند.

نقدی با تأکید بر اینکه عارف به حق امام حسین(ع) بودن مهم است، تصریح کرد: نباید زیارت اربعین را تفریح حساب کنیم، چراکه زیارت مثل ایستادن جلوی آیینه است که می‌توانی عیب و ایرادها را ببینی و رفع کنی؛ وقتی به زیارت می‌رویم باید کم و کاستی‌های خود را ببینیم و رفع کنیم.

*تنها رمز موفقیت یک شیعه در پیروی از معصوم است

وی با بیان اینکه آداب زیارت را باید رعایت کنیم، یادآور شد: اهمیت به اوقات نماز در زیارت اولین چیز این است که باید به آن اهمیت داده شود، برای سنجش اعمال ما میزان ما امام است و تنها رمز موفقیت یک شیعه در پیروی از معصوم خواهد بود.

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در غرب کشور به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع نخبگان اشاره کرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند مبارزه ما با آمریکا از روی لجاجت نیست بلکه از روی عقل و منطق است.

وی با تأکید بر اینکه زائران حسینی باید اخلاق خود را حسینی کنند، اظهار کرد: قصد ما از زیارت باید احیای دین و ثابت قدمی به عمل کردن به دستورات اسلام باشد.

نقدی با بیان اینکه شیعه واقعی کسی است که بالاتر از معصوم حرف نمی‌زند و این باید در زندگی ملکه باشد، یادآور شد: دور افتادن از فرهنگ اسلامی باعث می‌شود بدبختی گریبان‌گیر ما شود.

وی با بیان اینکه در زیارت اربعین برای جبران کاستی‌ها می‌رویم، تصریح کرد: عرش و فرش در تقدیس و تسبیح این عمل مقدس است و این حرارت خاموش شدنی نیست و دنیا را می‌گیرد.

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در غرب کشور، چهار ویژگی زیارت اربعین را برشمرد و افزود: زیارت اربعین یک حرکت انسانی و الهی است و همه با همه ادیان در این زیارت شرکت می‌کنند.

وی، اسلامی بودن را ویژگی سوم زیارت اربعین دانست و بیان کرد: همه مذاهب اسلامی و اهل تسنن برای زیارت اربعین می‌آیند و مختص شیعه بودن ویژگی چهارم این زیارت است، چراکه حیات ما به امام حسین(ع) است و با زیارت انرژی می‌گیریم.

نقدی با بیان اینکه اکنون در جهان پرمخاطره دهکده جهانی هستیم، متذکر شد: در جهان با وجود ماهواره و دنیای مجازی همه چیز مخابره می‌شود و این حرکت میلیونی زیارت اربعین نیز مخابره می‌شود؛ بنابراین شیعه باید خیلی مراقب باشد در این حرکت عظیم اشتباهی نکند.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری گفتند باید میزبانی عراقی‌ها حفظ شود چراکه از زمان صدام عراقی‌ها میزبان بوده‌اند و تاکنون و همه کارها از برگزاری موکب تا توزیع غذا از سوی ما باید جنبه عبادی داشته باشد.

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در غرب کشور با تأکید بر اینکه دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه در میان مسلمانان هستند که این آرزو را به گور می‌برند، مطرح کرد: باید گوش به فرمان ولی فقیه باشیم، به تفرقه‌ها دامن نزنیم و تعصب بی‌جا نداشته باشیم.

وی با اشاره به غارت نفت و همه داشته های خاورمیانه توسط دشمنان، تصریح کرد: اُف بر دشمنان که اکنون آتش بر سر مسلمانان می‌ریزند؛ بعد از 1438 سال تجربه برگزاری حج، سعودی‌ها حتی با رصد هلی‌کوپتر و دوربین‌ها نتوانستند کاری کنند و 7 هزار نفر از دست رفت.

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در غرب کشور با بیان اینکه به قدرت خدا و حرمت خون شهدا جمعیت میلیونی بدون مشکل به زیارت اربعین می‌روند، گفت: یقین بدانید پیروزی از آن ماست و روز به روز گشایش حاصل می‌شود.

نقدی با بیان اینکه دولت سعودی و هر خائن دیگری هرچه ظلم کند نتیجه آن را می‌بیند، در ادامه به طی مسیر 80 کیلومتری زائران حسینی از نجف تا کربلا اشاره کرد و افزود: این حرکت عظیم و جهانی رصد می‌شود، سال‌های گذشته آسیب‌هایی در مسیر بود و اتفاقاتی افتاد.

* ویزا لازمه عبور از مرز در سفر اربعین

وی با اشاره به مسائل پیش آمده در مرز در سال‌های گذشته و باز شدن مرز و عبور زائران، خاطرنشان کرد: امسال دیگر مسیر مرز باز نمی‌شود چراکه اکنون تروریست‌ها می‌خواهند مرز را ناامن کرده و نفوذ کنند.

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در غرب کشور با تأکید بر اینکه در صورت ناامنی در مرز تروریست‌ها با نقشه نفوذ می‌خواهند مشکل ایجاد کنند، یادآور شد: بدون ویزا عبور از مرز غیر ممکن است و حتی برخی مراجع فتوا دادند بدون ویزا نماز شکسته نیست.

وی بیان کرد: در سفر و زیارت، مسافر همه چیز را فراهم می‌کند اما در سفر اربعین تا حدودی امکانات مهیاست اما زائران مقداری کشمش، پسته و ... همراه داشته باشند.

نقدی به وجود 1452 ستون در مسیر نجف تا کربلا اشاره کرد و گفت: در صورتی که سه روز پیاده‌روی معمولی داشته باشید از نجف به کربلا می‌رسید.

وی در توصیه به زائران اربعین خواستار استراحت کافی آنها شد و تصریح کرد: غروب‌ها در موکب‌ها استراحت کرده و صبح حرکت کنید و پول و تجهیزات مورد نیاز را همراه داشته باشید.

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در غرب کشور در پایان خاطرنشان کرد: زائران اربعین حسینی حرمت میزبان را حفظ کنند و به مسائل اختلافی دامن نزده و از این سفر معنوی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه زیارت اربعین یک حرکت انسانی و الهی است، گفت: تاکنون 16 هزار نفر از استان همدان در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار