استاندار یزد نحوه توزیع حوزه های انتخابیه در این استان را نامتعادل دانست و گفت: در خصوص بازبینی نحوه توزیع حوزه های انتخابیه استان یزد پیشنهادهایی به وزارت کشور ارایه شده که امیدوار به تصویب این پیشنهادها در مجلس شورای اسلامی هستیم.
کد خبر: ۳۲۲۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۱ 03 November 2016
به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد میرمحمدی در نشست احزاب و تشکل های سیاسی استان یزد افزود: بازتوزیع حوزه های انتخابیه استان چند بار در مجلس شورای اسلامی مطرح شده اما به دلیل اختلاف های موجود به تصویب نرسیده است.
استان یزد 10 شهرستان و یک میلیون و 80 هزار نفر جمعیت دارد که حدود نیمی از این جمعیت در مرکز استان (شهرستان یزد) سکونت دارند.
استان یزد چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد و حوزه های انتخابیه چهارگانه این استان شامل یزد و اشکذر به مرکزیت یزد، اردکان به مرکزیت اردکان، تفت و میبد به مرکزیت تفت و مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد به مرکزیت مهریز است.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در نشست هایی که تاکنون با احزاب استان برگزار شده شاهد روند افزایشی آستانه تحمل نمایندگان احزاب هستیم و حرکت به سمت هم فکری و هم اندیشی است.
میرمحمدی با بیان اینکه باید از نظرات همه افراد و گروه ها به عنوان فرصت استفاده کنیم خاطر نشان کرد: احزاب متولی نشاط سیاسی هستند و دلیل بها دادن به آنها نیز همین موضوع است.
وی ادامه داد: دولت یازدهم معتقد به توسعه سازمان های مردم نهاد و تقویت احزاب سیاسی است، چرا که کشور از تضارب آرای نخبگان و صاحبان علم و تجربه به پیشرفت می رسد.
استاندار یزد همچنین خشکسالی را بزرگترین تهدید استان دانست و گفت: گزارش هایی درباره تامین و مدیریت مصرف آب در استان تهیه شده و همچنان از پیشنهادهای سازنده در این خصوص استقبال می شود.
استاندار یزد با رد دایر بودن اتاق های فکر خارج استان برای تصمیم گیری در خصوص مسائل یزد گفت: هر چند برای پیشرفت امور از افراد باتجربه و اهل علم و دانش مشورت هایی گرفته می شود اما دخالتی در تصمیم گیری های استان نمی شود.
** مشارکت بیشتر جریان های سیاسی با تشکیل خانه احزاب
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نیز در این نشست گفت: خانه احزاب استان در راستای فعالیت آزاد و مشارکت بیشتر جریان های مختلف سیاسی در چارچوب قانون بزودی افتتاح می شود.
محمدعلی طالبی افزود: فعالیت احزاب سیاسی استان با تشکیل خانه احزاب با نظم و انسجام مطلوبتری دنبال خواهد شد.
نشست احزاب و تشکل های سیاسی استان یزد روز چهارشنبه با حضور محمدحسین مقیمی قائم مقام و معاون سیاسی وزیر کشور در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار