کد خبر: ۳۲۲۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۷ 03 November 2016
تابناک / مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری رشت: حداقل هزینه ای که برای تردد یک اتوبوس در طول ماه صرف می‌شود ۱۱ میلیون تومان است و عملا با فروش بلیط ۱۷۵ تومانی نمی توان جوابگوی این هزینه‌ها بود.

مرتضی شریفی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه گیلان،به فرسودگی و مستهلک بودن تعداد ۱۳۰ اتوبوس در پارکینگ این سازمان اشاره و اظهار کرد:نبود منابع مالی سبب شده که عملا تنها ۳۰ تا ۴۰ اتوبوس به طور متوسط در شهر برای جابجایی شهروندان ارائه کنیم.

وی افزود:به غیر از ۲۰ اتوبوسی که اخیرا برای شهر رشت از سوی شهرداری خریداری شده آخرین اتوبوسی که برای رشت خریداری شد مربوط به سال ۸۶ است که عملا عمر آن به اتمام رسیده است.

شریفی ادامه داد:حداقل هزینه ای که برای تردد یک اتوبوس در طول ماه با احتساب حقوق دو راننده صرف می‌شود ۱۱ میلیون تومان است و عملا با فروش بلیط ۱۷۵ تومانی نمی توان جوابگوی این هزینه‌ها بود.

شریفی اضافه کرد:کمک های دولت برای خرید اتوبوس به شهر رشت نرسیده است و از بازسازی و توزیع دو هزار اتوبوس از سوی وزارت کشور سهم رشت تنها ۸ اتوبوس لحاظ شده است که همان اعتبار نیز تاکنون در اختیار شهرداری رشت قرار نگرفته است.

وی تاکید کرد:در صورتی که شهرداری نسبت به تامین منبع مالی برای بازسازی اتوبوس های پارک شده در پارکینگ سازمان اقدام کند می توان با صرف هزینه ۳۰ میلیون تومانی برای هر اتوبوس تعدادی از ۱۳۰ اتوبوس را به خیابان ها بازگرداند.

شریفی همچنین نسبت به دغدغه اعضای کمیسیون مروبط به تعویق حقوق رانندگان اتوبوس گفت:فعال نگه داشتن ناوگان اتوبوسرانی اولویت اول سازمان است که پرداخت حقوق رانندگان یکی از شاخصه های این فعال نگه داشتن سازمان می‌باشد لذا با رایزنی های متعدد با واحد درآمدهای شهرداری،در چند روز آینده پرداخت دو ماه حقوق معوق رانندگان صورت می گیرد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی در توضیح درباره واردات خودروهای خارجی به شهر رشت به منظور نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی گفت:در حال حاضر با رفع تمامی موانع در انتظار تصویب نهایی شورای عالی ترافیک استان برای این منظور هستیم.

شریفی افزود:استعلام های لازم از منطقه آزاد به منظور معرفی شرکت های سرمایه گذار معتبر در این راستا صورت گرفته است و ویژگی هایی مانند ارائه خدمات پس از فروش و همچنین چگونگی اعطای تسهیلات کم بهره به رانندگانی که خواهان این خودروها باشند در آینده نزدیک مشخص می شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار