وزش شدید باد در عصر امروز منجر به طوفان در برخی از مناطق استان قم می شود. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، با افزایش سرعت وزش باد در روزهای آینده آلودگی ذرات معلق نیز ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۳۲۲۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۷ 02 November 2016
به گزارش تابناک قم، مدیر کل هواشناسی استان قم در گفتگو با خبرنگار تابناک قم گفت: با افزایش سرعت وزش باد در استان عصر امروز شاهد طوفان همراه با گرد و غبار در استان خواهیم بود.

یحیی زارع افزود: اوایل امشب با افزایش ابر رگبار و رعد و برق بارش باران در استان آغاز می‌شود، هر چند این بارش کم است، اما بارندگی را در تمام سطح استان داریم.

وی ادامه داد: با توجه به بارش فردا شب قطعا از حجم گرد و خاک در هوا کاسته می‌شود و هوا صاف‌تر می‌شود.

کاهش 10 درجه‌ای دما

مدیر کل هواشناسی استان قم افزود: روز پنجشنبه سرعت وزش باد در استان کاهش پیدا می‌کند، همچنین کاهش دمای هوا چشمگیر خواهد بود به گونه‌ای که دمای هوا نسبت به امروز تا ۱۰ درجه کاهش خواهد داشت.

وی تصریح کرد: با توجه به نقشه‌های بلندمدت وضعیت هوای استان، پیش بینی می شود وضعیت بارش‌ها در استان قم در آذرماه بهتر شود.

زارع با اشاره به خطر وقوع طوفان در استان قم خاطرنشان کرد: با توجه به وزش باد شدید و کاهش محسوس دما در سطح استان و رگبار و رعد و برق در برخی از نقاط، به کلیه سازمان‌ها و نهادها توصیه می‌شود تا اقدامات لازم را راستای جلوگیری از خسارت احتمالی انجام بدهند.

کیفیت هوای شهر قم در وضعیت ناسالم

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم نیز در گفتگو با خبرنگار تابناک قم شاخص کیفیت هوای شهر قم را در وضعیت ناسالم اعلام کرد.

سید محمدرضا بهشتی پور گفت: براساس اطلاعات سامانه سنجش کیفیت هوا، روز گذشته شاخص کیفیت هوا در شهر قم بر اساس ذرات معلق PM10 حدود 160 میکروگرم بر مترمکعب بوده و در وضعیت ناسالم قرار گرفته است. 

وی افزود: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، با افزایش سرعت وزش باد در روزهای آینده آلودگی ذرات معلق نیز ادامه خواهد داشت. 

بهشتی پور از شهروندان درخواست کرد توصیه های بهداشتی در هنگام افزایش آلودگی ریزگردها را جدی بگیرند. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار