مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از آغاز بکار اولین دبیرخانه تخصصی بیماری های قلب و عروق از بیستماردیبهشت ماه در این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۲۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴ 07 May 2015
به گزارش مهر، بهرام غیبی در نشست مشترک با اصحاب رسانه تصریح کرد: فعالیت دبیرخانه در معاینه بیماری های قلب و عروق متمرکز نیست و بیشتر با محوریت اطلاع رسانی و آگاه سازی فعال خواهد شد.

وی افزود: در این دبیرخانه که از طریق وئدیو کنفرانس در هفته هلال احمر افتتاح خواهد شد مهمترین اطلاعات بیماری های قلبی و عروقی در مراحل پیشگیری، درمان و مراقبت به مراجعه کنندگان انتقال خواهد یافت.

مدیر عامل جمیع هلال احمر استان همچنین به ارائه خدمات با تخفیف ویژه در هفته هلال احمر از ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت اشاره کرد و گفت: تمامی خدمات درمانی با تخفیف ۲۰ درصد ارائه خواهد شد.

غیبی در تشریح برنامه های بهداشتی درمانی این هفته اضافه کرد: طرح های بهداشتی درمانی در دو بخش کشوری و استانی اجرا می شود.

وی از اعزام تیم درمان استان به روستای نقده ارومیه خبر داد و گفت: علاوه بر این در هر یک از شهرستان های ۱۰ گانه روستای محرومی انتخاب شده است تا تیم های درمان اعزام شده و خدمت ارائه دهند.

به گفته این مسئول ویزیت رایگان، درمان برخی بیماری ها و ارائه بسته های بهداشتی و داروی رایگان از جمله برنامه های تیم های درمانی اعزامی است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به طرح حمایت ماندگار از انجام برنامه اهدای خون در طول هفته هلال احمر توسط کارکنان و داوطلبان خبر داد.

غیبی تصریح کرد: علاوه بر این در قالب طرح نبایت در هر شهرستان ۱۰ خانواده مستمند و نیازمند شناسایی شده است که طی بازدید هایی نیازمندی های آن ها تامین خواهد شد.

وی در تشریح فعالیت اردوهای جهادی در این ایام اضافه کرد: هدف از اردوهای جهادی مشارکت دادن جوانان در برنامه های اجتماع محور روستاها است.

افتتاح پایگاه بین شهری سرعین در شهریور ماه

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر پروژه های عمرانی در دست اجرا ادامه داد: برای افتتاح در هفته هلال احمر پروژه ای را قول ندادیم اما در شهریور ما شاهد افتتاح دو پروژه کلیدی خواهیم بود.

به گفته غیبی یکی از این دو پروژه پایگاه بین شهری اردبیل – سرعین در مجاورت پاسگاه سرعین است که در ۳۰۰ متر مربع احداث می شود و در شهریور ماه به بهره برداری خواهد رسید.

وی پروژه دوم را سالن ورزشی بازی های توپی هلال احمر در هزار و ۴۰۰ متر مربع برشمرد و گفت: این پروژه ۲۲ بهمن ماه کلنگ زنی شد و به دلیل شرایط نامساعد جوی اردیبهشت ماه عملیات اجرایی آغاز شده و با این وجود شهریور ماه به اتمام خواهد رسید.

این مسئول ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک پروژه ساختمان شریعتی نیز کلنگ زنی شده و عملیات ساخت آن آغاز شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان از برپایی چادرهای سلامت و آموزش چهره به چهره امداد و نجات در محوطه دریاچه شورابیل و مصلای اردبیل خبر داد و اضافه کرد: در عین حال تست رایگان قند و فشار خون انجام خواهد شد.

غیبی تجلیل از اعضای فعال هلال احمر، برگزاری مانور امداد و نجات، هم اندیشی اعضا و دبیران کانون ها و همایش پیاده روی را از دیگر برنامه های هفته هلال احمر برشمرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار