رییس مرکز علمی ، کاربردی خبر اردبیل گفت: هم اکنون در این مرکز 532 دانشجو در رشته های مختلف در حوزه رسانه و خبر مشغول تحصیل بوده و 268 نفر نیز دانش آموخته شده اند.
کد خبر: ۳۲۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱ 07 May 2015

 به گزارش ایرنا، دکتر اسحاق رسولی در آیین تجلیل از اساتید این مرکز افزود: این دانشجویان در رشته های خبرنگاری ، عکاسی خبری و حرفه ای ، روابط عموی ، تبلیغات ، فیلم سازی ، ویراستاری و روابط عمومی در حال تحصیل بوده و یا دانش آموخته شده اند.

وی با بیان اینکه راهبرد و سیاست این مرکز علمی، خلق دانش ، مهارت آموزی و کارآفرینی است بیان کرد: کارورزی و کاراموزی از جمله برنامه های اساسی این دانشکده است و 60 درصد آموزش ها مهارتی می باشد.

رسولی با تاکید بر نقش رسانه در توسعه جوامع افزود: بدون توسعه ارتباطات و رسانه امکان توسعه جامعه وجود ندارد و در کشور ما این خلا بشدت احساس می شود .

وی گفت : در حوزه رسانه در کشو و استان دو مشکل اساسی اقتصاد رسانه و اخلاق حرفه ای مشهود است و رفع این مشکل بدون ورود مراکز آموزش عالی بسیار سخت است .

به گفته وی ، فعالیت رسانه در استان اردبیل هنوز به صورت سنتی است وبیشتر مشکلات در حوزه اقتصاد رسانه نیز مربوط به امور داخلی و نوع مدیریت هاست .

او اظهار کرد: در زمینه اخلاق حرفه ای نیز حوزه رسانه بشدت ضعف داشته و حل این مشکل در کنار مسایل اقتصادی در درازمدت و با مشارکت مراکز علمی امکان پذیر است .

رییس دانشکده خبر اردبیل مهمترین مشکل این مرکز علمی و کابردری را نبود فضای مناسب آموزشی ذکر کرد و خواستار کمک مسوولان برای رفع آن شد .

عبدالعزیز ابراهیم زاده رییس دانشگاه علمی ، کاربردی نیز در این آیین گفت : فعالیت دانشگاه های علمی ، کاربردی نباید جزیره ای باشد.

وی بیان کرد: دانشگاه جامع علمی و کاربردی در تلاش است تا در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفته شود و بنا بر این است تا از طریق ماده واحده ای در این سند، وظیفه برگزاری تمامی دوره های آموزشی کوتاه مدت ادارات و نهادهای دولتی به این دانشگاه واگذار شود.

در این آیین که در محل دانشکده خبر اردبیل برگزار شد از مدرسان این مرکز تجلیل شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار