رئیس اداره طرح ها و برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان:
کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ رشد پیش بینی سرمایه گذاری جوازهای تاسیس صادره در رده سوم کشور قرار گرفت.
کد خبر: ۳۲۱۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷ 31 October 2016
رئیس اداره طرح ها و برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ رشد پیش بینی سرمایه گذاری جوازهای تاسیس صادره در رده سوم کشور قرار گرفت.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، دارا فرامرزی با بیان اینکه استان به لحاظ رشد پیش بینی سرمایه گذاری جوازهای تاسیس صادره، نسبت به مدت مشابه سال قبل، بعد از منطقه آزاد چابهار و استان بوشهر، در رتبه سوم کشور قرار گرفته است افزود: به لحاظ رشد پیش بینی اشتغال نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز در رتبه نهم کشور قرار گرفتیم.
فرامرزی اظهار داشت: بر اساس آخرین گزارش ارایه شده از سوی معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت ، معدن و تجارت، طی 5 ماهه ابتدای سالجاری، 6412 فقره جواز تاسیس با پیش بینی سرمایه 660155 میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال 142476 نفر در کل کشور صادر گردیده است.
وی گفت: مقایسه ارقام فوق با مدت مشابه سال قبل نشان دهنده افزایش 6/4 درصدی در تعداد، 9/67 درصدی در پیش بینی سرمایه گذاری و2/7 درصدی در پیش بینی اشتغال می باشد.
رئیس اداره طرح ها و برنامه ریزی صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه طی 5 ماهه ابتدای امسال در استان 39 فقره جواز تاسیس با پیش بینی سرمایه 21983 میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال 1229 نفر صادر گردیده است افزود: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش 3359 درصد در پیش بینی سرمایه گذاری و 105 درصد در پیش بینی اشتغال صورت گرفته است.
فرامرزی تصریح کرد: از ابتدای سالجاری تا پایان مهر ماه، 60 فقره جواز تاسیس با پیش بینی سرمایه 22738 میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال 1655 نفر، در زمینه های مواد غذایی و آشامیدنی، صنایع پتروشیمی، شیمیایی، پلاستیکی و کانی غیر فلزی در این استان صادر گردیده است.
وی خاطر نشان کرد: طی 5 ماهه ابتدای سالجاری، 2073 فقره پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری به میزان 107745 میلیارد ریال و اشتغال، 30955 نفر در کل کشور صادر شده است که مقایسه ارقام فوق با مدت مشابه سال گذشته نشان دهنده روند افزایشی به ترتیب 9/12 ، 3/126 ، 9/29 درصدی در تعداد، سرمایه و اشتغال می باشد.
رئیس اداره طرح ها و برنامه ریزی صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: طی 5 ماهه ابتدای امسال 16 فقره پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری 252 میلیارد ریال و اشتغال 132 نفر در استان صادر گردیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان دهنده افزایش 128 درصدی در تعداد ، 172 درصدی در سرمایه گذاری و 159 درصدی در اشتغال می باشد.
فرامرزی گفت: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ رشد تعداد پروانه های بهره برداری صنعتی صادره، نسبت به مدت مشابه سال قبل، بعد از مناطق آزاد اروند، قشم، چابهار و استان بوشهر، در رتبه پنجم و به لحاظ رشد سرمایه گذاری صنعتی نسبت به مدت مشابه سال قبل در رتبه دوازدهم و به لحاظ رشد اشتغال ایجاد شده صنعتی نسبت به مدت مشابه سال قبل ، در رتبه دهم کشور قرار گرفته است.
وی در پایان تصریح کرد: از ابتدای سالجاری تا پایان مهر ماه ، 20 فقره پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری 272 میلیارد ریال و اشتغال 180 نفر، در زمینه های غذایی ، پلاستیکی وکانی غیر فلزی در این استان صادر گردیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار