مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام گفت: یک میلیون و 254 هزار زائر از مرز مهران تردد ذاشتند، که از این میزان بیش از 334 هزار نفر مربوط به 40 روز گذشته است که از طریق این مرز تردد کرده اند.
کد خبر: ۳۲۱۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵ 31 October 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ نورالله دلخواه روز دوشنبه  اظهار کرد: با توجه به پیش بینی ها برای تردد حدود 2 میلیون زائر در ایام منتهی به اربعین حسینی امسال، با فراهم کردن امکانات تلاش می کنیم، خدمات مطلوبی در بخش حمل و نقل به زائران ارایه کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام با بیان اینکه خروجی ها و ورودی های زائران(گیت ها) در مرز مهران به 96 مورد افزایش یافته است، افزود: افزایش گیت ها موجب سرعت بخشیدن در تردد زائران هنگام ورود و خروج از پایانه مرزی مهران می شود.

دلخواه به اقدام های انجام شده برای سهولت در تردد زائران از مرز مهران اشاره کرد و یادآور شد: ساخت و احداث سه مکان بعنوان پارکینگ ناوگان اتوبوس بین ‌شهری و درون شهری، طرح توسعه روشنایی معابر در پایانه، توسعه آبرسانی، افزایش سرویس های بهداشتی در مرز و شهر مهران از جمله این اقدام ها است.

وی یادآور شد: احداث دو دهنه پل اضطراری در جاده کنجانچم، نصب دوربین های مدار بسته، تکمیل طرح روشنایی مسیر 11 کیلومتری پل زائر تا پایانه مرزی با استفاده از 500 تیر چراغ برق، نصب آب سرد کن و تکمیل و تجهیز مساجد بین راهی و اصلاح سیستم آبرسانی در پایانه مرزی از دیگر اقدام های انجام شده از اربعین سال گذشته تاکنون است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام تاکید کرد: ساماندهی میدان ورودی پایانه مرزی، تکمیل باند دوم بزرگراه 11 کیلومتری مهران - پایانه مرزی، افزایش 2 در چهار متری به درهای خروجی سالن مسافربری با همکاری و موافقت طرف عراقی از دیگر اقدام هایی است که برای رفاه حال زائران اربعین انجام شده است.

دلخواه در خصوص جابجایی زائران در ایام منتهی به اربعین تاکید کرد: تدارک کافی برای مهیا بودن وسایل نقلیه عمومی برای جابجایی زائران عتبات عالیات قبل از برگزاری کنگره بزرگ اربعین با انجام فراخوان صورت می گیرد و در این خصوص از ظرفیت سایر استان ها همچون سال گذشته استفاده خواهد شد.

مرز بین المللی مهران در جنوب باختری و فاصله 95 کیلومتری شهر ایلام کانون اصلی آمد و شد گردشگران مذهبی کشورهای عراق و ایران است.

در شرایط عادی بطور میانگین روزانه پنج هزار زائر از این گذرگاه مرزی تردد می کنند.

امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهمترین عوامل استقبال زائران و انتخاب مهران به عنوان گذرگاه سفر به عتبات عالیات عراق است.

سال گذشته در ایام منتهی به اربعین حسینی نزدیک به یک میلیون و 500 هزار زائر سوگوار ایرانی و خارجی برای شرکت در راهپیمایی اربعین از طریق مرز رسمی و بین المللی مهران تردد کردند.

انتظار می رود در اربعین امسال شمار ورودی و خروجی زائران سوگوار برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین از راه مرز مهران به حدود 2 میلیون نفر برسد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار