حسین افسانه در نشست پرسمان دبیران سازمان‌های مردم نهاد و جوانان فعال در حوزه‌های فرهنگی، ‌اجتماعی اردبیل اظهار کرد: شورای شهر دستگاه اجرایی نیست که در حوزه اجرایی ورود پیدا کرده و یا بخواهد در مبلمان شهری و یا نحوه اجرای پروژه‌ها دخالت کند چرا که این وظیفه مشاور و طراح است که در این حوزه با بهره‌گیری از تجربیات خود ورود پیدا کرده و امر مطلوب را در این حوزه در پیش بگیرد.

حسین افسانه

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه به جای اصلاح ساختارها و تقویت این مجموعه گاه به ساختارشکنی دست می‌زنیم به طوری که از جایگاه قدرت خودمان برای محکوم کردن دیگران استفاده می‌کنیم، تصریح کرد: به عنوان نمونه شورای شهر در طراحی و اجرای پل قدس در اردبیل ورود پیدا می‌کند در حالی که ما باید درست یا غلط اجرا شدن این پروژه را مورد توجه و نظارت قرار دهیم و به هیچ عنوان در کارهای اجرایی دخالتی نداشته باشیم.

عضو شورای شهر اردبیل گفت: زمانی که شورای شهر اردبیل ۹۰ درصد در کارهای اجرایی ورود پیدا می‌کند، این کار منجر می‌شود تا از عزل و نصب‌ها نیز خود را محق دخالت بدانند در حالی که اصلاً چنین دیدگاهی قابل قبول نیست.

افسانه در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: بنده معتقدم باید به مدیران فرصت و مجال کار داد تا بتوانند به تعهدات برنامه‌های خود عمل کنند که قطعاً اگر این فرصت به مدیران توانمند داده شود، آنها قادر هستند با بهره‌گیری از علم و تجربه خود کار را شایسته به پیش ببرند.

وی به تفاوت دیدگاه شورای شهر در سایر کشورها با کشور و استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: در ممالک دیگر شورا و شهرداری در برنامه مشخص دو سه طرح مهم را آن هم با تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز در شهرک‌ها از سوی دولت انجام می‌دهند در حالی که در استان ما این کار برعکس اتفاق می‌افتد چرا که ما اول شهرک احداث می‌کنیم و بعد از آن به دنبال تأمین زیرساخت‌ها هستیم.

افسانه با بیان اینکه ضرورت دارد با یک دیدگاه روشن و تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی مناسب حرکت‌ها و هدف‌گذاری‌ها به شکل درست و صحیح اتفاق بیفتد، اظهار کرد: ما آرزو داریم که انتخاب اعضای شورای شهر به صورت افتخاری بود که در این صورت می‌توانستیم سعه صدر و صداقت افراد را برای ورود به پارلمان محلی درک کنیم تا آنها با دیدگاه نظارتی بتوانند کار شایسته‌ای را انجام دهند.

عضو شورای شهر اردبیل تصریح کرد: باید خود مردم بهترین افراد را برای مدیریت شهری در نظر بگیرند و خودشان به سراغ افراد توانمند بیایند نه اینکه ما بخواهیم خودمان از مردم انتظار دادن رأی بالا را داشته و پیروزی انتخابات را به این طریق رقم بزنیم.