نماینده سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل گفت: آتش‌نشانی آمادگی مقابله با حوادث غیر مترقبه و همچنین مدیریت بحران‌ها را دارد.
کد خبر: ۳۲۰۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹ 31 October 2016

به گزارش تابناک اردبیل، سید جمال میر احمدزاده در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری اردبیل اظهار کرد: با توجه به آمارهای جهانی، سیلاب‌های شهری در کلانشهرها افزایش محسوسی داشته که باید برای مقابله با بحران سیلاب‌های شهری آماده بود.

وی با توجه به اینکه در بارندگی‌ها حداقل 30 درصد روان آب‌ها باید جذب زمین و گیاهان شوند، تصریح کرد: انسان با دستبرد در محیط زیست و بر هم زدن نظم اکوسیستم طبیعی سبب نارسایی‌هایی در چرخه طبیعت شده است.

نماینده سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل گفت: آتش‌نشانی آمادگی مقابله با حوادث غیر مترقبه و همچنین مدیریت بحران‌ها را دارد.

میر احمدزاده افزود: این امر سبب ایجاد مشکلاتی برای خود و سایر جانداران شده و این دستکاری‌ها مانند سطوح غیرقابل نفوذ مانند پشت‌بام‌ها، آسفالت معابر و... مانع از جذب روان آب‌ها شده و موجب به وجود آمدن سیلاب‌های شهری می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: از آنجایی که در طبیعت روان آب‌ها با توجه به مورفولوژی و شیب زمین راه خود را پیدا کرده و جریان می‌یابد، در شهر اردبیل در قدیم رودخانه‌هایی بوده که در گذر زمان و با گسترش شهرسازی از بین رفته که باید در صورت امکان آن مسیل‌ها احیا شود.

میر احمدزاده اضافه کرد: بنابراین با توجه به اینکه بحران دارای سه مرحله است(قبل از بحران - حین بحران و بعد از بحران) در مرحله اول باید زیر پیش‌بینی نقاط آسیب‌پذیر تأسیسات شهری انجام شده و زیرساخت‌های تأثیرگذار اصلاح یا ایجاد شود.

وی ادامه داد: در مرحله دوم یعنی حین بحران باید از تدابیر و تجهیزات پیش‌بینی شده برای جلوگیری از گسترش بحران استفاده کرد.

نماینده سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل گفت: افرادی که قبل از ایجاد بحران، آموزش‌های لازم را دیده‌اند باید حتی کوچکترین موارد را هم سریعاً به اطلاع مسؤولان بالا دستی برای اتخاذ تدابیر لازم برسانند و در مرحله بعد از بحران نیز شناسایی نقاط آسیب‌پذیر و اصلاح آن است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار