اعضای شورای شهر و شهردار اردبیل در بازدید از آخرین وضعیت رفت و روب و پاکسازی شهر به دنبال بارش سنگین برف از کارگران زحمتکش این مجموعه که شبانه‌روز تلاش کردند، قدردانی شد.
کد خبر: ۳۱۹۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵ 28 October 2016

به گزارش تابناک اردبیل، به دنبال بارش سنگین برف و تلاش مجموعه شهرداری برای برف‌روبی و جمع‌آوری شاخ و برگ درختان شکسته شده از سطح شهر شهردار و اعضای شورای شهر از نزدیک با حضور در این مناطق در جریان تلاش نیروهای شهرداری و خود هموطنان در جمع‌آوری درختان شکسته و برف‌روبی قرار گرفتند.

نائب رئیس و رئیس کمیسیون پیگیری و نظارت شورای شهر اردبیل هدف از بازدید میدانی از معابر سطح شهر را بررسی آخرین وضعیت شهر به دنبال بارش سنگین برف پاییزی عنوان کرد.

لیلا تقوی گفت: در این فرصت در کنار بررسی وضعیت برف روبی صورت گرفته در معابر شهر، چگونگی جمع آوری شاخه های شکسته شده نیز مورد بازدید قرار گرفته و نکات لازم را در این خصوص یادآوری کردیم.

وی وقوع برف سنگین در اردبیل را با توجه به اقلیم منطقه گریزناپذیر دانست و با مناسب ارزیابی کردن اقدامات انجام گرفته از سوی عوامل شهرداری برای به حداقل رساندن مشکلات برف اخیر، گفت: یک سری ایراداتی هم در برخی نقاط به چشم می‌خورد  که امیدواریم با روند موجود، این ایرادات نیز برطرف شود.

نائب رئیس و رئیس کمیسیون پیگیری و نظارت شورای شهر اردبیل مدیریت مشکل آبگرفتگی بعد از ذوب شدن برف سنگین را از مهمترین اقدامات شهرداری خواند و گفت: در بازدید امروز خوشبختانه شاهد بودیم که در سایه تلاش نیروهای خدماتی، مشکل آبگرفتگی به حداقل رسیده و تا حدودی کنترل شده است.

تقوی حساسیت و نگرانی مردم در ارتباط با شکستگی درختان را یادآور شد و گفت: امیدواریم نیروهای خدماتی و عوامل شهرداری هرچه سریع تر نسبت به جمع آوری شاخه‌های باقی‌مانده در سطح معابر شهر اقدام کنند تا مشکلی در امر رفت و آمد شهروندان پیش نیاید.

توان بالا برای مقابله با حوادث غیرمترقبه

عضو شورای شهر اردبیل در این بازدید از آخرین وضعیت برف سنگین در سطح شهر، گفت: همکاری و کمک مردم در پیشبرد برنامه‌های مدیریت بحران بسیار اثرگذار بود.

اسفندیار هوشیار اظهار کرد: پس از بازدید اعضای شورای شهر از معابر، به ویژه پس از بررسی آخرین وضعیت آسیب‌های وارده به درختان، مقرر شد تا اکیپی متشکل از کارشناسان فضای سبز و اداره برق و سایر ارگان‌های مربوطه تشکیل و نسبت به ساماندهی اتصالات برق با درختان و احتمال آسیب‌های پیش‌بینی نشده مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه آن گزارش داده شود.

وی افزود: ضمنا سایر شاخه‌های شکسته شده در حوادث نیز در اولین فرصت جمع‌آوری می‌شود که در این خصوص امر کمک‌های مردمی و همکاری با مردم در اولویت برنامه‌ها قرار می‌گیرد.

 

باید رضایت مردم را به خوبی فراهم کنیم

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اردبیل در جریان بازدید میدانی از سطح شهر یادآور شد: فرصتی شد همراه با اعضای شورای شهر و معاون خدمات شهری و همکارانش جهت بازدید میدانی از نقاطی همچون شورابیل و حوزه استحفاظی مناطق چهارگانه انجام شود.

سیدغنی فروزان تصریح کرد: همکاران ما در شهرداری و سایر ادارات و به خصوص مردم اردبیل همکاری لازم را کرده و مدیریت بحران به نحو احسن در مرکز استان انجام گرفته است.

وی تاکید کرد: بارش برف که نابه هنگام و سنگین بود و موجب شکسته شدن حداقل 50 درصد درختان سطح شهر شده است، بنابراین امید است همه تلاش‌ها در جهت بهسازی و آمادگی لازم باشد که در چنین مواقعی آمادگی لازم را به نحو احسن داشته باشیم تا منجر به خسارت ناگهانی و حوادث ناگوار نشود.

شهردار اردبیل در این بازدید ادامه داد: از مردم خواستیم از پارو کردن و ریختن برف پشت بام و حیاط منزل خود در کوچه‌ها و معابر خودداری کنند و طبق سال‌های گذشته شهرداری را در این خصوص یاری کنند.

حمید لطف‌اللهیان افزود: به دنبال افزایش نسبی دما و آب شدن برف باقی مانده در معابر، شهرداری اردبیل در این مقطع بیشترین تلاش را در جهت هدایت آب‌های سطحی و رفع آبگرفتگی در معابر انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: ‎تداوم تلاش عوامل و نیروهای خدمات شهری شهرداری اردبیل در حوزه منطقه دو برای جمع‌آوری شاخه‌های شکسته شده درختان بر اثر برف سنگین، جمعه 7 آبان‌ماه را شاهد هستیم.

‎شهردار اردبیل یادآور شد: رانندگان اتوبوس‌هایی که مسافران درون‌شهری را در بحران برف سنگین پاییزی اردبیل در خیابان‌های این شهر تنها نگذاشتند، مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

لطف‌اللهیان بیان کرد: ما قدردان تلاش رانندگان زحمتکشی که در شرایط نامساعد جوی از اول صبح تا پاسی از شب با همت مضاعف در امر جابجایی مسافران تلاش کردند، هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار