تعدادی از خبرنگاران چینی با نشان و پیام صلح و آرامش به دیدار استاندار اردبیل رفتند تا این پیام را ابلاغ کنند.
کد خبر: ۳۱۹۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸ 28 October 2016

به گزارش تابناک اردبیل، در این نشست که در محل استانداری اردبیل برگزار شد استاندار اردبیل با اشاره به ظرفیت‌های استان اردبیل در حوزه‌های مختلف و ضرورت اطلاع‌رسانی این امر از طریق رسانه‌های برون مرزی به ویژه رسانه‌های چینی آمادگی این استان را برای حضور سرمایه‌گذاران و تقویت روابط با شهرهای مختلف چین اعلام کردند.

مجید خدابخش تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید روابط کشورمان با بسیاری از کشورهای اروپایی، آسیای میانه، مرکزی و جنوب شرقی توسعه پیدا کرده به طوری که ما خوشحال هستیم که امروز تعدادی از خبرنگاران چینی در حالی که پیام صلح و آرامش را با خود به همراه دارند به نقاط مختلف ایران سفر کرده تا پیام‌آور این حرکت ارزشمند باشند.

وی با قدردانی از حضور خبرنگاران چینی در استان اردبیل از باب آشنایی با ظرفیت‌ها و جاذبه‌های مختلف این اقدام را در حقیقت حرکتی مهم و ارزشمند برای رساندن پیام استان اردبیل در حوزه تمدن و تاریخ و فرهنگ با اصالت توصیف کرد.

بر مبنای این گزارش، در این نشست که بیش از 35 خبرنگار چینی حضور داشتند، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به سفر این خبرنگاران به استان اردبیل و بازدید از برخی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان اشاره کرد و گفت: حضور در طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه در مشگین‌شهر، بازدید از بقعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و دیگر فضاهای دیدنی استان اردبیل با همراهی مسؤولان این گروه انجام شد.

کریم حاجی‌زاده با بیان اینکه ترکیب رسانه‌ای چین شامل شبکه‌های خبری، اجتماعی و تلویزیونی این کشور است که از چهار استان چینک‌های، لینگ‌چیا، کنسو و شنلی وارد استان اردبیل شدند تا پیام‌آور صلح‌، امنیت و آرامش باشند گفت: ما خوشحال هستیم که این فعالان رسانه‌ای بعد از بازدید از تهران، اصفهان، یزد، ‌فارس ، سیستان و بلوچستان و اردبیل از طریق پاکستان و هندوستان به کشور خود باز می‌گردند تا منظومه تاریخی، فرهنگی و هویتی را منتقل کنند.

وی حضور این اصحاب رسانه از کشور چین را در امر اطلاع‌رسانی و ابلاغ پیام صلح و دوستی کشورمان بسیار ارزشمند و مهم اعلام کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار