کد خبر: ۳۱۸۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۰ 27 October 2016


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بسیاری از داروهای مصرفی کشور در داخل تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی عصر امروز در حاشیه بازدید از شرکت تولیدی تحقیقاتی سیناژن در شهرک صنعتی سیمین‌دشت اظهار داشت: میزان واردات دارو کشور از 700 میلیون دلار به 200 میلیون دلار کاهش یافته است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به رونمایی از داروی جدید سینورا و خط جدید تولید پن تزریقی در شرکت سیناژن کرج تأکید کرد: این شرکت با تولید داروهایی که داشته توانسته است سالانه 600 میلیون دلار صرفه‌جویی ازی را نیز به همراه داشته باشد.

وزیر بهداشت تأکید کرد: 96 درصد داروهای مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود و میزان واردات ما از 700 میلیون دلار به 200 میلیون دلار رسیده است.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: در این راستا طی سه سال گذشته 100 قلم دارو به تولیدات داخلی افزوده شده است.

در ادامه این مراسم مهدی حامدی فر مدیر شرکت سیناژن نیز طی سخنانی اظهار داشت: ما تصمیم داریم که سونی ایران باشیم و همانگونه که شرکت سونی صدا و تصویر را به مردم عرضه کرد ما سلامتی و امید را به مردم ایران هدیه دهیم.

وی افزود: در این راستا نیز به موفقیت‌هایی دست پیدا کرده‌ایم، لذا با به کارگیری نیروهای جوان و توانمند که در فکر نوآور هستند به این پیشرفت‌ها دست پیدا کرده‌ایم.

این مسؤول از مسؤولان وزارت بهداشت خواست تا نگاه ویژه‌ای را به این مجموعه داشته باشند.

حامدی‌فر ادامه داد: ما با ایمان به کیفیت محصولات سیناژن، در چند سال اخیر حرکت به سوی بازارهای جهانی را آغاز کرده‌ایم‌و با ثبت سینووکس و رسیژن در کشورهای مختلف جهان توانسته‌ایم با دستیابی به حجم حدود 30 درصد صادرات داروی ایران،‌سهم بسزایی در ارزآوری داشته باشیم.

گفتنی است: مجموعه تولیدی داروهای بیوتکنولوژی سیناژن موفق شده تاکنون 9دارو از پرفروشترین داروهای دنیا را تولد کند که با تولید این داروها 950 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار