مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در حوزه گردشگری سلامت مقام دوم کشور را دارد ولی برای توسعه و بهره‌مندی بیشتر در این زمینه باید راه‌های زیادی را جست‌وجو کرد.
کد خبر: ۳۱۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸ 06 May 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، حسین زارع‌صفت در جلسه شورای عتف (شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری) خراسان رضوی، با اشاره به اهمیت گردشگری و نقش این صنعت در توسعه اقتصادی و فرهنگی اظهار داشت: استان خراسان رضوی در حوزه‌های مختلف گردشگری به ویژه سه حوزه گردشگری سیاحت، زیارت و سلامت از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: وجود حرم مطهر رضوی سبب شده تا خراسان رضوی قطب زیارت کشور و منطقه باشد به گونه‌ای که سالانه میلیون‌ها نفر از داخل و خارج ایران برای زیارت بارگاه منور امام هشتم (ع)، وارد این استان می‌شوند.

زارع‌صفت گفت: وجود جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر و تفرجگاه‌های مختلف در مشهد در کنار آثار تاریخی و فرهنگی بی‌شمار و ارزشمند سبب شده تا این استان در حوزه گردشگری سیاحت نیز یکی از استان‌های سرآمد باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: خوشبختانه این استان با بهره‌گیری از پزشکان حاذق و نیز بیمارستان‌های تخصصی و بزرگ توانسته به عنوان استان مقصد گردشگران سلامت نقش مهمی را ایفا کند.

وی با بیان اینکه در گذشته ظرفیت‌های استان بیشتر به مسائلی مانند کشاورزی مرتبط و سهم خدمات در این استان اندک بود، گفت: امروزه اما سهم خدمات در توسعه استان افزایش یافته و داشته‌های ما در بخش خدمات استان بسیار بیشتر از آن چیزی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زارع‌صفت تاکید کرد: سرزمین خراسان موزه‌ای بزرگ است که در آن تاریخ حیات بشریت را می‌توان پیدا کرد و این استان در حوزه‌های مختلف دارای ظرفیت‌های بالایی است و با برنامه‌های دانش‌بنیان و دانش‌محور می‌توان این ظرفیت‌ها را شکوفا کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به زیرساخت‌های بسیار ارزشمندی که در این استان در حوزه گردشگری وجود دارد ادامه داد: بیش از 52 درصد واحدهای اقامتی کشور در مشهد واقع شده است و سهم ما در گردشگری زیارت و جذب گردشگران و زائران خارجی قابل توجه است.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری سلامت نیز ما مقام دوم را در کشور داریم ولی برای توسعه و بهره‌مندی بیشتر باید راه‌های زیادی را جست‌وجو کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار