متخصصان اطفال دانشگاه براون می‌گویند کودکانی که زمان زیادی را صرف بازی‌های ویدئویی، تلویزیون، گوشی‌های هوشمند و تبلت می‌کنند در احتمال اندکی برای انجام تکالیف درسی و تکمیل وظایف تحصیلی خود هستند.
کد خبر: ۳۱۷۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶ 24 October 2016
به گزارش سرویس علمی ایسنا منطقه اصفهان و به نقل از پایگاه خبری هلث، کودکانی که حدود چهار الی شش ساعت در روز از رسانه‌های دیجیتالی استفاده می‌کنند در مقایسه با کودکانی که کمتر از دو ساعت در روز به این رسانه‌ها مشغول هستند در احتمال 50 درصدی عدم تکمیل تکالیف مدرسه قرار دارند.

به منظور انجام این پژوهش داده‌های بیش از 64 هزار کودک 6 تا 17 ساله طی سال‌های 2011 تا 2012 مورد بررسی قرار گرفت.

31 درصد از کودکان روزانه کمتر از دو ساعت، 17 درصدشان روزانه چهار الی شش ساعت، بیش از یک سوم شان روزانه دو الی چهار ساعت و 17 درصد باقی مانده نیز حداقل شش ساعت در روز سرگرم کار با رسانه‌های دیجیتالی بودند.

در بین کودکانی که ساعات مواجهه آنها با رسانه‌های دیجیتالی تا شش ساعت در روز بود، کاهش 63 درصدی و برای کودکانی که دو الی چهار ساعت در روز با این رسانه‌ها مواجهه داشتند کاهش 23 درصدی رسیدگی به تکالیف درسی مشاهده شد.

این پژوهش طی نشست سالیانه انجمن اطفال آمریکا مطرح شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار